به گزارش اکوایران، یک عضو پیشنهاد می‌دهد که شهردار تهران بازدید مردمی داشته باشد و از نزدیک با مردم حرف بزند و درجریان مشکلات قرار بگیرد ثانیه‌ای نمی‌گذرد که عضو دیگری به تندی یادآوری می‌کند که این اتفاق از ابتدای این دوره مدیریت شهری افتاده است. گزارشی از عملکرد مدیریت شهری درخصوص ناوگان حمل و نقل عمومی داده می‌شود یکی دیگر از اعضای شورا این گزارش را سیاه نمایی توصیف می‌کند. یک عضو خواستار شفافیت وپاسخگویی درخصوص دستگیری فردی در دفتر شهردار می‌شود. عضو دیگر این تذکر را درجهت تضعیف شهردار می‌داند و می‌گوید: ‌«در بازی شطرنج یک معادله وجود دارد که همه از بین می‌رود و این شاه است که می‌ماند. وقتی شهردار را بی‌اعتبار، بی‌خاصیت و بی‌حیثیت کنیم، کمک به جبهه انقلاب نیست. ما چند چهره همچون شهردار تهران و آقای قالیباف داریم؟ باید از شهردار انتخابی خود حمایت کنیم. »

پاسخ اعضای طرفدار شهردار تهران در صحن شورای شهر به منتقدان عملکرد وی در حالی است که نمایندگان شهرداری در صحن شورا حاضر هستند و می‌توانند به این ابهامات در لحظه پاسخ دهند.

ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درگفت و گو با اکوایران درخصوص این که چرا با وجود حضور نماینده شهرداری در صحن برخی از اعضا پاسخ انتقاد‌ها به عملکرد مدیران شهری را می‌دهند می‌گوید: نمایندگان طبق قانون در اظهار نظر خود آزاد هستند و قانونی وجود ندارد که اعضای شورا جواب هم را بدهند یا ندهند. ولی چون همه نماینده مردم هستیم ومی خواهیم مشکل مردم را حل کنیم اگر یک نماینده‌ای یک درد و ایرادی را مطرح می‌کند که در جهت حل مشکل مردم است، افکارعمومی نمی‌پسندد که نماینده دیگری از طرف شهرداری به او جواب بدهد.

او ادامه می‌دهد: ‌یک تعهد اخلاقی است یک تعهد الزامی و قانونی نیست ونمایندگان در اظهار نظر‌های خود آزاد هستند و می‌توانند در برابر و مخالفت نماینده دیگر صحبت کنند، منعی وجود ندارد اما افکار عمومی توقع دارد که اعضا حرف مردم را بزنند. نمایندگان شهرداری در جلسات صحن حضور دارند و یکی از معاونان شهردار همیشه در جلسات صحن حاضر است، اگر تشخیص بدهد که باید موضوعی را برای اعضا و افکار عمومی شفاف کند طبیعتا پشت تریبون جواب می‌دهد ودر صحن علنی می‌بینید که نمایندگان شهرداری بار‌ها پشت تریبون ‌می‌روند و پاسخ می‌دهند.

امانی درخصوص انتقاد‌هایی که به نحوه جذب نیروی انسانی در شهرداری مطرح شده است هم می‌گوید: در مورد جذب نیرو من هم از منتقدان هستم و مکاتبه‌ای هم با شهرداری تهران کرده‌ام تا هر تعداد نیرویی که می‌گیرید براساس عدالت باشد. اگر قرار است در رشته‌ای خاص نیرو بگیرید باید فرخوان داده شود، همه افرادی که در آن رشته تخصص دارند، آزمون از آن‌ها گرفته و برترین‌ها انتخاب شود اگر می‌گویید براساس تخصص و تجربه است. اگر قرار باشد براساس مراجعه افراد و فشار افراد دیگراین جذب صورت بگیرد این از عدالت به دور است و حتماً مورد ایراد است. در این دوره شهرداری از کم‌تر از میزانی که قانوناً مجوز داشته جذب نیرو داشته است اما برای همان ۱۰ درصدی هم که جذب کرده ما می‌گوییم باید ملاک و معیاری داشته باشد که آن ملاک و مبنا را به شورا توضیح دهند و شورا بپذیرد و تأیید کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه می‌دهد: ‌در حال حاضر روزانه صد‌ها نفر برای اعضای شورای شهر رزومه می‌فرستند، همین حالا در حاشیه صحن شما دیدید که یکی از مراجعه‌کنندگان به من درخواستی داد. دکترای جغرافیا شهری با معدل بالا درخواست کار در شهرداری تهران داشت. من اگر این درخواست را به شهرداری ارسال کنم این پاسخ را به من خواهند داد که ما جذب نداریم اما از آن طرف شهرداری نیرو گرفته است، ما می‌گوییم این نیرویی که شما گرفته‌اید بر چه اساسی است؟ جایگاه این نوع درخواست‌ها کجاست؟ این سؤال ها‌یی است که شهرداری باید پاسخ بدهد

او درخصوص نتایج پژوهشی با موضوع گلوگاه‌های فساد در شهرداری که یکی از موارد مهم آن جذب نیروی انسانی در شهرداری هاست و لزوم شفاف‌سازی نحوه جذب هم می‌گوید: این‌ها مواردی است که ما هم اعتراض داریم و رئیس شورای شهر هم تأکید کردند که باید اصلاح شود ملاک و معیار‌ها را به شورا بیاورند و تصویب شود و براساس آن جذب‌ها انجام شود.

این عضو شورای شهر تهران درپاسخ به پرسش دیگری در خصوص این که چرا رئیس شورای شهر تهران برخی مواقع اجازه صحبت به اعضا نمی‌دهد هم می‌گوید: ‌رئیس شورای شهر باید جلسه را اداره کند و مدیریت کند برخی از مواقع تشخیص می‌دهند که برخی صحبت نکنند ما هم اطاعت می‌کنیم و صحبت نمی‌کنیم. درجلسه روز سه شنبه من قصد داشتم در پاسخ به حرف معاون شهردار که گفت من به هیچ عنوان خصوصی‌سازی در اتوبوسرانی را ادامه نمی‌دهم، بگویم که این اختیار تو نیست اگر شورا به این جمع‌بندی برسد که باید همچنان خصوصی‌سازی در شرکت واحد ادامه پیدا کند مدیر اجرایی در جایگاهی نیست که بگوید من انجام نمی‌دهم بلکه می‌تواند بگوید ما مخالف هستیم اما هر چه شورا تصمیم بگیرد ما آن را انجام می‌دهیم که آقای چمران گفتند ساکت ما هم ساکت ماندیم.