جعفرتشکری هاشمی درباره تخریب ساختمان های غیر مجاز در محله خلازیر به اکو ایران می گوید :‌به تازگی جلسه ای با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز با شهردار منطقه 19 برگزار کردیم ، این جلسه با دو هدف تشکیل شد؛ نخست  اینکه آخرین گزارش ها و تحلیل ها  را  درخصوص  حادثه ای که در خلازیر پیش آمد و در جریان  تخریب یک ساختمان تعدادی از پرسنل شهرداری، نیروی انتظامی و شهروندان آسیب دیدند داشته باشیم که سیستم قضایی درحال پیگیری است و تمهیدات فنی برای جلوگیری از چنین حوادثی محور بخش اول بود. براساس جمع بندی، تا پایان ماه جاری فرصت گذاشتیم تا سازمان نظام مهندسی و مرکز مطالعات شهرداری پیشنهادهای خود را برای این موضوع به ما بدهند. ارائه گزارشی از حادثه و راههای پیشگیری و HSE و ایمنی در تخریب ها هم در این گزارش آورده می شود .

او ادامه می دهد :‌ یک بحث هم تعیین تکلیف ساخت و سازهایی بود که قبلاً در آن منطقه انجام گرفته   و اینکه آیا باید حکم قطعی تخریب در مورد تمام این بناها اعمال شود یا با توجه به مصوبات کمیسیون ماده 5 و همینطور با توجه به اینکه در طرح تفصیلی برای این محدوده کاربری هایی تعریف کرده اند ساخت و ساز انجام شود .این موضوع ارتباط زیادی با کمیسیون ما نداشت به همین دلیل قرار شد توسط کمیسیون شهرسازی و معاونت شهرسازی شهرداری تهران دنبال شود. طبیعتاً باید روال ساخت و سازهای آینده در آن محدوده را تعیین کنند. با توجه به مغایرت بین مصوبات کمیسیون ماده 5، کاربری های گذشته و اینکه آنجا عمدتاً از املاک و موقوفه هستند، قرار شد به هر شکل از طریق کمیسیون های شهرسازی و ماده 5 و سایر نهادهایی که در این موضوع مدخل هستند تعیین تکلیف شود و مردم، صاحبان املاک، اوقاف و غیره تکالیفشان را بدانند. بر همین اساس هم قرار شد کارگروهی روی این موضوع کار کنند و پیشنهادات   برای شورای عالی شهرسازی ارسال شود .

تشکری هاشمی اضافه می کند :‌ یک سری ساخت و ساز در آنجا صورت گرفته بود که عملیات تخریبشان همچنان ادامه دارد و گزارشاتی داده اند که برخی سازندگان و مالکان داوطلبانه شروع به تخریب طبقات اضافی و غیرمجاز کرده بودند و همینطور تخریب یک سری از ساختمان های نا ایمن که در محدوده های خارج از طرح بود انجام می شود. آمار خوبی از تخریب ها داده اند؛ ولی مهم تر این است طبق توضیحاتی که به ما داده اند، ساخت و ساز غیرقانونی جدیدی در آنجا انجام نمی شود و با جدیت آن را دنبال می کنند. امیدواریم که حتماً همین روند ادامه پیدا کند.