به گزارش اکوایران ،مدتی پیش مدیران شهری به استناد کاهش پیام های مردمی به سامانه 137 با موضوع نظافت شهر اعلام کردند که برنامه هایشان در حوزه پسماند به نتیجه رسیده و رضایت از نظافت شهر بیشتر شده است .

اما بررسی پیام های 137 در سه ماهه پاییز نشان می دهد تعداد پیام های مردمی درخصوص نظافت شهر در این فصل افزایشی بوده و در آذر ماه به بیش از 11 هزار پیام رسیده است . این درحالی است که در مهرماه تعداد تماس های شهروندان با این موضوع  8 هزار و 700پیام بوده است .

مهر

جمع آوری خاک و نخاله،سد معبر دستفروش در پیاده رو،عدم تخلیه به موقع مخازن زباله و ترکیدگی لوله آبیاری باغچه نظافت معابر کوچه،لایروبی جوی،جمع آوری زباله و ضایعات،سد معبر دستفروش و وانتی در خیابان،سد معبر اصناف در پیاده رو،طعمه گذاری موش درخواست های تهرانی ها از شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری است .

آبان

در حوزه فنی و عمران لکه گیری آسفالت کوچه،روکش آسفالت کوچه،آسفالت نوار حفاری کوچه،مرمت جدولبندی جوی،مرمت سنگ فرش پیاده رو،لکه گیری آسفالت خیابان،مرمت دریچه خیابان،روکش آسفالت خیابان،آسفالت نوار حفاری خیابان و نشست آسفالت کوچه نیازهای مطرح شده از سوی شهروندان است .

آذر

آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت و ساز مسکونی، ساخت و ساز غیرمجاز مسکونی،تغییر کاربری ملک مسکونی، سد معبر مصالح ملک مسکونی، ایمن سازی ساخت و ساز مسکونی، ساخت و ساز غیرمجاز تجاری/اداری، ایمن سازی تخریب مسکونی، سد معبر مصالح عملیات عمرانی، ایمن سازی گودبرداری مسکونی نیز موضوع تماس های تلفنی با سامانه 137 در حوزه شهرسازی است .

افزایش تعداد اتوبوس، حذف زوائد فیزیکی در خیابان، حذف زوائد فیزیکی در کوچه،حذف زوائد فیزیکی در پیاده رو،نصب سرعتگیر در خیابان، نصب دستک، افزایش تعداد اتوبوس تندرو، مرمت گاردریل و نرده و تجهیزات ترافیکی بزرگراه،نصب تابلو راهنمایی ترافیکی خیابان و افزایش ساعت فعالیت اتوبوس  هم نیازهای شهروندان تهرانی در حوزه حمل ونقل است .

در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم بیشترین موضوع تماس های تلفنی شهروندان، ساماندهی کارتن خواب، ساماندهی گروه متکدیان، ساماندهی متکدی بزرگسال، ،ساماندهی خانواده ی بی خانمان،ساماندهی در راه ماندگان، نظافت سالن مجموعه ورزشی ...(سازمان ورزش)،  ساماندهی متکدی خارجی،نظافت استخر مجموعه ورزشی ...(سازمان ورزش)، مرمت و تعویض تجهیزات مجموعه ورزشی ...(سازمان ورزش) و کودک زباله گرد (بکارگیری توسط پیمانکار شهرداری) بوده است .