مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وچهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور کار جلسه امروز شورا، گفت: در این جلسه گزارشی از بازار تهران از سوی آقای علوی ارائه خواهد شد و پس از آن موضوع جرائم قطع درخت و امحای فضای سبز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر جلسه امروز آنتن‌های الکترونیک موجود در شهر است که این آنتن‌ها باید برای نصب از شرکت خدمات الکترونیک شهرداری تهران مجوز دریافت کنند و عوارض سالیانه پرداخت کنند. پس از این دستور کار نیز موضوع عوارض شهرسازی در دستور کار اعضای شورا قرار دارد و اگر فرصتی باقی‌ بماند اساسنامه سازمان بهشت زهرا(س) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تصویب طرح جامع ترافیک شهر تهران در شورای شهر، اظهار کرد: در حقیقت این طرح جامع در سال ۱۳۹۸ در شورا به تصویب رسیده اما شروطی را برای آن تعیین کرده بودند، لذا شورای عالی ترافیک در حال تکمیل این طرح است و بدین ترتیب فرآیند تصویب آن در شورا پیشتر طی شده؛ اما قطعا اگر مباحث جدیدی همچون تراموا در آن مطرح شود باید ابتدا در شورای شهر تهران تصویب و پس از آن در شورای عالی ترافیک مطرح شود.

چمران ادامه داد: اگر در این طرح موضوعی از تراموا هم مطرح شده باشد مکان و مسیر آن مشخص نشده که ضرورت دارد شهرداری این کار را انجام دهد. در مورد خط ۱۰ مترو نیز سازمان بازرسی ایراداتی گرفته بود؛ لذا باید این طرح تکمیل می‌شد. طرح جامع، چهار سالش به اتمام نرسیده،؛ لذا باید طرح جامع جدید را به شورا برای تصویب ارسال کنند. در طرح جامع فعلی که شهرداری قصد تکمیل آن را دارد چهارخط به عنوان خطوط تکمیلی مترو به صورت ضربدری در نظر گرفته شده و در مورد تراموا هم اگر موضوعی مطرح شده مسیر، بودجه و اعتباراتش قطعا تعیین نشده است.

رئیس شورای  شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره احداث آرامستان‌های جدید در تهران اظهار کرد: مطالعاتی در پنج نقطه برای احداث آرامستان جدید انجام شده و پنج نقطه پیشنهادی تعیین و انتخاب شده که قطعا برای تصویب موضوع را به شورا ارسال خواهند کرد. بی‌تردید برای احداث آرامستان جدید مجبور هستند یا زمین برای گسترش بهشت زهرای فعلی پیدا کنند و یا آرامستان‌های جدید را احداث کنند.

وی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تهران در دیدار اخیر با مسئولان و مدیریت شهری تهران گفت: هم شورا و هم شهرداری با فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه‌شان سنگین‌تر می‌شود.

به گفته چمران، در مورد تهران همه کم توجهی می‌کنند هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت و هم مسئولین دیگری که در تهران مستقر هستند و از خدمات این شهر استفاده می‌کنند که امیدواریم  شورا و شهرداری به وظیفه خود در این حوزه عمل کنند.