به گزارش اکوایران، هادی عباسی اصل- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی- امروز(پنجشنبه - 19 بهمن) در آیین کلنگ زنی ساخت ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آمل اعلام کرد: ساخت این خانه‌ها در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده، ساخت گروهی یا انفرادی مسکن در شهرها و روستاها به همراه انبوه سازان و مسکن نیروهای مسلح در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: در یک هفته اخیر عملیات اجرایی ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آمل و ۳۰۰ واحد در تنکابن آغاز شده است.

عباسی با بیان این مطلب که در بخش ارائه تسهیلات برای نهضت ملی مسکن کارهای خوبی انجام شد، بیان داشت: نرخ ۱۸ درصدی تسهیلات برای اراضی دولتی و طرح‌های شهری به همراه پرداخت پلکانی قسط ها از جمله این اقدامات موثر تسهیلاتی برای رونق ساخت نهضت ملی مسکن در کشور است.

بنا به گزارش ایرنا و به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، قسط نهضت ملی مسکن در ۲ سال اول ۵۹ میلیون ریال است که از سال سوم پرداخت قسط افزایش می‌یابد.

 همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بهزیستی منعقد شده یک میلیارد ریال کمک بلاعوض برای معلولین اختصاص می‌یابد و ساخت هفت هزار واحد مسکن برای خانواده‌های دارای سه معلول هم به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.

خبر مرتبط
آخرین جزئیات از نهضت ملی مسکن/ بازپرداخت اقساط پلکانی می‌شود

اکوایران: رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت: یکی از اتفاقات مطلوب و امیدوارکننده، تغییر روند پرداخت اقساط از حالت یکسان به پلکانی است.

 پرونده مسکن مهر پردیس شهریور سال آینده بسته می‌شود

چند روز پیش، میرمحمد غراوی - معاون عمرانی استاندار تهران- نیز در حاشیه افتتاح چندین طرح عمرانی در شهرستان پردیس اعلام کرد: در حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد مسکن مهر شهرستان پردیس باقی مانده که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان شهریور سال آینده پرونده مسکن مهر در شهر جدید پردیس بسته خواهد شد.

به گفته وی، تعداد ۱۰ هزار واحد مسکن مهر طی دو ماه گذشته افتتاح و به مالکان تحویل داده شده و بر اساس قول و تعهد شرکت عمران تا آخر امسال هفت هزار واحد دیگر تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود و باقی‌مانده واحدها هم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ تکمیل و به مالکان واگذار خواهد شد.

او درباره قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن توضیح داد: قیمت تمام شده مسکن ملی در حدود هر متر مربع ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده که با توجه به محل قرارگیری، قیمت مصالح، زمان آغاز پروژه و افزایش قیمت مصالح ، میلگرد، سیمان و تورم مصالح پیش بینی می شود که در برخی از نقاط به متر مربعی ۱۵۰ میلیون ریال برسد.