به گزارش اکوایران ،اواخر دی ماه امسال رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درخصوص ایمنی  «باغ کتاب» هشدار داد و اعلام کرد این مکان با کوچک‌ترین آتش، همانند انبار باروت می‌شود. او به استناد گزارش های سازمان‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران تاکید کرد که باغ کتاب به لحاظ ایمنی شرایط نامناسبی دارد باید با قید فوریت   در خصوص ایمن سازی این مجموعه‌ها اقدام شود چرا که اگر اتفاقی در آنجا بیفتد اصلا قابل جبران نیست. اگر کسی گزارش مربوط به این مجموعه را بخواند قطعا شب نمی‌تواند بخوابد.

درگزارشی که به گفته پیرهادی اگر کسی آن را می خواند نمی توانست شب بخوابد  به جزییات بخش های نا ایمن مجموعه باغ کتاب به عنوان یکی از پر مخاطب ترین مکان های تفریحی تهرانی ها اشاره شده از ناایمن بودن پله های برقی تا فضاهای بازی اختصاص یافته به کودکان تا آب نمایی که خطر برق گرفتگی دارد و سیستم های اطفای حریقی که کارایی ندارند.

مهدی پیرهادی؛رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران  درخصوص آخرین وضعیت ایمن سازی باغ کتاب به اکوایران می گوید : پس از تهیه گزارش وضعیت ایمنی باغ کتاب و خطراتی که به آن اشاره شده بود ،بازدید میدانی از این مجموعه داشتیم ، با توجه به حجم مراجعات شهروندان بررسی های دقیق تری انجام شد و ازسازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی درخواست کردیم   گزارش های کامل تری از وضعیت این مجموعه تهیه کنند که گزارش های خوبی هم آماده شد . مشکلات زیادی در این مجموعه وجود داشت که برای رفع آن جلسه ای با حضور  رییس سازمان فرهنگی و هنری و مدیرعامل باغ کتاب در سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران تشکیل دادیم و ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گرفت خوشبختانه ، قبل از   متمم بودجه شهرداری این اقدامات را انجام داده بودیم مبلغی به سرعت در متمم به ایمن سازی باغ کتاب اختصاص داده شد و  مجموعه باغ کتاب درخواست کردیم هر چه سریعتر این اقدامات را انجام دهند خوشبختانه پیگیری هایی که داشتیم ،اقدامات ایمن سازی آغاز شده است .

این عضو شورای شهر تهران تاکید می کند : این مجموعه درحال ایمن سازی مجموعه است و امیدواریم تا دو ماه آینده بیشتر مسائل ایمنی باغ کتاب برطرف شود .