ناصرامانی یکی از پر تذکرترین اعضای شورای ششم است. او در سال ۱۴۰۲ یکی از طراحان سوال از شهردار بود  و یکی از امضا کنندگان تذکر گروهی به شهردار در خصوص نقش و حضور داماد زاکانی در شهرداری تهران، یکی از تذکرات پر تکرار وی در رابطه با انتصابات در شهرداری تهران بود.

از او درباره سرانجام تذکراتی که سال گذشته مطرح کرده بود پرسیدیم. ناصرامانی به اکو ایران گفت: ما در مورد تذکرات به ویژه در حوزه انتصابات، پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکردیم. خوشبختانه سازمان بازرسی کل کشور هم طی نامه‌ای مفصل تمام ایرادات و انتقاداتی را که ما هم در مورد انتصابات و هم در مورد تغییر ساختار شهرداری تهران بدون مجوز شورا داشتیم تأیید کرد، ولی متأسفانه شهرداری همچنان به همان روند گذشته خود ادامه می‌دهد و تغییری در آن حاصل نشده؛ لذا تذکرات ما همچنان به قوت خود باقی است.

او یادآور شد: همان زمان هم اعلام کردم که پاسخ شهردار به سؤالم قانع کننده نبود، از سازمان بازرسی کل کشور استمداد طلبیدم و آن‌ها هم وارد شدند و عین مطالب بنده را تأیید کردند که اسناد آن هم موجود است.

امانی ادامه داد: راجع به بقیه تذکرات هم تقریباٌ همین روال ادامه داشته و شاید بتوان گفت پاسخ اکثر تذکراتی که بنده و شاید بعضی دیگر از اعضای شورا به شهرداری تهران داده‌ایم یا قانع کننده نیست؛ یا مقطعی بوده و آن موضوع به طور ریشه‌ای حل و فصل نشده. یکی از آن‌ها همین بحث توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران بوده که امیدواریم بتوانیم نتایج آن را در سال آینده یعنی آخرین سال دوره شورا ببینیم.

او درخصوص ارزیابی عملکرد شورای شهر در حوزه نظارت هم گفت: واقعیت این است که نظارت سیستمی در شورا وجود ندارد، نظارت انفرادی، خلاقانه و ابتکاری است. اگر کسی از اعضا بخواهد موضوعی را پیگیری کند می‌تواند این کار را انجام دهد، با مسئول مربوطه جلسه برگزار و اسناد را دریافت و جمع‌بندی کند ولی سیستمی وجود ندارد به همین دلیل من در این دوره شورا از ابتدای ورودم سعی کردم برای خود اولویتی تعریف کنم و آن هم حضور در محلات محروم و کم برخوردار شهر تهران و حل مشکلات نقطه‌ای مردم بود که هزینه‌ای هم برای شهرداری ندارد.

این عضو شورا گفت: خوشبختانه به تعداد زیادی از محلات رفته‌ام. اگر بخواهم نقاط مشترک این محلات را عرض کنم، از نظافت شروع می‌شود یعنی متأسفانه به دلیل معایب طرح نگهداشت و نظافت، هرچند شهرداری گفته که طی چند ماه اخیر در حال تغییر و دگرگونی این طرح است ولی آثار آن هنوز هویدا نیست. متأسفانه در آخرین محله‌ای که به محله‌های تهران رفتم، دیدم در مجیدیه جنوبی همچنان مشکل نظافت به ویژه در معابر فرعی را داریم. این اولین نقطه مشترک همه محلاتی است که تا به حال رفته‌ام. دومین مسئله نگهداری و حراست از فضای سبز این محلات است. درختان ارزشمندی در معابر و خیابان های فرعی هست.  واقعاً برنامه ای برای حفاظت، نگهداری و آبیاری اصولی درختان و فضای سبز این مناطق نمی‌بینیم و متأسفانه این فضاها در حال خشک شدن و از بین رفتن هستند و من در همه گزارش‌هایی که از محله گردی‌های خود ارائه می‌دهم به آن اشاره می‌کنم. سوم آسیب‌های اجتماعی است که در همه این محلات به جز یکی دو محله مشترک بوده... حضور معتادین و کارتن خواب‌ها، نبود امنیت، سرقت لوازم منزل، مغازه‌ها و خودروهای مردم هم از این نقاط مشترک است. بافت فرسوده به عنوان یکی از نقاط تقریباً مشترک بین همه این محلات است. حضور اتباع بیگانه هم تقریباً بدون استثنا که جمعیت آن‌ها رو به افزایش است و در حال غلبه بر جمعیت بومی است که عمدتاً آن‌ها از مراکز خدماتی استفاده می کنند. بالا رفتن اجاره مسکن و قیمت‌ها، صف های طولانی نانوایی‌ها و افزایش آسیب‌های اجتماعی از مسائلی است که حضور اتباع بیگانه به دنبال دارد. ما در محله گردی‌هایمان با این نقاط مشترک مواجه بودیم... البته یکسری مسائل خدماتی، عمرانی و اجتماعی هم که به صورت موردی بوده تذکر داده‌ایم و در پیگیری‌های بعدی دیده‌ایم که بعضی از آن ها مرتفع شده و شهرداری، جهت حل آن‌ها اقدام کرده است.

امانی اظهار داشت:  از ابتدای دوره اعلام کردم که ما نماینده مردم تهران هستیم و باید حرف آنها را بزنیم و هر کس در تهران زندگی کند یا حتی چند روز موقتاً در آن توقف کند، می‌بیند که تهران دو معضل اساسی دارد؛ یکی آلودگی هوا و دیگری معضلات ترافیک شهری. من از ابتدای این دوره درخواست کردم که به این دو موضوع بپردازیم اما شهرداری توجه نکرد. هم شهرداری و هم شورا با هجده ماه تأخیر به این دو مقوله وارد شدند. به همین دلیل ما در حال حاضر دست‌آورد ملموسی نداریم همچنان که آقای چمران رئیس شورا می‌گوید کارهایی که ما در حوزه حمل و نقل کرده‌ایم مثل ریختن یک لیوان آب در یک رودخانه است. این اقرار و گفته ایشان است که واقعیت این است معمولاً خیلی راحت اظهار نظر و انتقاد نمی کند.

به هر روی ما با تأخیر ورود کردیم و همچنان اولویت ما در سال 1403 همین است که نتیجه و دست‌آورد ملموسی در این دو حوزه به مردم ارائه دهیم.

امانی با بیان این که ترافیک سنگین و کمرشکن تهران را توسعه حمل و نقل عمومی نه به عنوان تنها راه حل بلکه به عنوان یکی از مهم‌ترین آن‌ها در قالب اضافه شدن اتوبوس و توسعه مترو می‌تواند برطرف کند گفت: کم شدن تردد خودروهای شخصی هم به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند اما این چشم‌انداز زمانی محقق می‌شود که حمل و نقل عمومی آسان، ارزان و سریع در دسترس مردم قرار بگیرد. به همین دلیل ما بر تحقق این موضوع اصرار داشتیم و تلاش می‌کنیم در صورت عمل کردن شهرداری به وعده‌های خود، نتیجه و خروجی ملموسی در اختیار مردم قرار دهیم.