به گزارش اکوایران، تغییر ساعت کاری و افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعته کار کارکنان روز 26 فروردین توسط کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد و سخنگوی کمیسیون اعلام کرد که روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

به گفته وی، این مصوبه در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود. ضمن اینکه ساعات کاری هفته نیز از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش یافت به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده است و آغاز و پایان ساعت کاری روز نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

امروز نیز، معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد، صرفا «دستگاه‌های خدمت رسان اداری»، در روز پنجشنبه تعطیل خواهند شد.

بخش خصوصی شامل تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌شود؟

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه بخش خصوصی نیز شامل این تعطیلی می‌شود یا نه گفت: ما نمی‌توانیم برای بخش خصوصی قانونی بنویسیم؛ این لایحه در خصوص اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است، البته این قانون شامل قانون کار هم می‌شود و کارگران هم مشمول آن می‌شوند، اما برای شرکت‌های خصوصی طبیعتا نمی‌توانیم قانون بنویسیم و آن‌ها قانون خاص خود را دارند و بیشتر توافقی میان کارگر و کارفرما ایجاد می‌شود.

به گفته او افرادی که با دستگاه‌های دولتی قرارداد کارگری دارند مشمول این قانون می‌شوند؛ بنابراین نزدیک به ۳۰ درصد از کارگران مشمول این قانون می‌شوند و دو روز در هفته تعطیل خواهند بود.

او همچنین گفته اگر هیات رئیسه لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته را در دستور کار قرار دهد؛ به نظر می‌رسد احتمالا اواخر هفته آینده این لایحه در صحن مجلس به تصویب برسد.