علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران درباره پیام توقف فعالیت های سامانه تهران من که برخی از کاربران هنگام ورود به سایت دریافت کرده بودند به اکوایران می گوید : این پیام برای همه کاربران فرستاده شده بود و زمانی که وارد سامانه تهران من می شدید ، این پیام را دریافت می کردید که از 5 خرداد ماه دیگر این سامانه خدمات ارائه نمی کند و باید سراغ سامانه شهرزاد بروید .

وی ادامه می دهد: ‌زمانی که وارد سامانه شهرزاد می شوید می بینید یک کپی ناقص از تهران من است،من دلیل این کار عجیب وبی دلیل را نمی دانم اگر فقط یک تغییر اسم بود ،همان سامانه تهران من را نامش را به شهرزاد تغییر می دادند.

این عضو شورای شهر تهران یادآور می شود: من دلیلی نمی بینم که سامانه جدیدی جایگزین تهران من شود زیرا درسامانه شهرزاد نه خدمت توسعه یافته تری به شهروندان ارائه می کند نه خدمت جدیدی مگر این که در آینده اتفاقاتی بی افتد .به نظر می رسد موضوعات دیگری پشت این ماجراها باید باشد که نیاز به تحقیق دارد .

قائمی درپاسخ به این که پیش از این ابهاماتی درباره قراردادهای سامانه شهرزاد وجود داشت و آیا شهرداری پاسخ این ابهامات را داد هم گفت:‌ نه متاسفانه هنوز پاسخی داده نشده و به نظر می رسد در برخی موضوعات شهرداری بنای پاسخ دادن  هم ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا نهادهای نظارتی دیگر به این نوع موضوعات ورود پیدا نمی کنند هم گفت :‌گزارش هایی به نهادهای مختلف شده است اما با فاصله زمانی نتایج آن مشخص می شود و در حال حاضر با این اطلاعات نمی توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

پیش ازاین نیز مهدی اقراریان رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران در این رابطه گفته بود که کوچ اجباری شهروندان از سامانه «تهران من» به «شهرزاد» برای شهروندان دشواری‌هایی خواهد داشت.

به گفته او از ابتدای این دوره از مدیریت شهری، موضوع هوشمندسازی شهر تهران با حکم شهردار تهران برای یکی از بستگانش با چالش‌هایی روبه‌رو شد که با فشار افکار عمومی این حکم به صورت رسمی لغو شد.

او درخصوص سامانه شهرزاد هم توضیح داده بود: ابهاماتی درخصوص این‌که چرا سامانه تهران من ارتقا پیدا نکرد و شهرزاد جایگزین وی شد وجود دارد. این که در هر دوره مدیریت شهری نشان خودمان را تغییر دهیم درست نیست و شاید برای مدیران مزایایی داشته باشد اما منافع شهروندان را در پی نخواهد داشت.

اقراریان یادآور شد که کمیته نظارت شورای شهر تهران به موضوع قراردادهای شهرزاد ورود کرده است و درخواست کرد در خصوص این که آیا تجهیزات خریداری شده در قرارداد چین که در حوزه هوشمندسازی است برای چه فعالیت‌هایی است و آیا ارتباطی با سامانه شهرزاد دارد یا خیر شفاف‌سازی شود.

زمزمه های کنار گذاشتن سامانه «تهران من» و جایگزینی  «شهرزاد» پس از هک سامانه های شهرداری شنیده شد تا این که به طور رسمی اطلاعیه با این متن صادر شد که«شهروند گرامی، از تاریخ ۱۴۰۳/۳/۵ اپلیکیشن تهران من از دسترس خارج خواهد شد و کلیه خدمات از طریق سوپراپلیکیشن شهروندی شهرزاد قابل ارائه خواهد بود.»

این سامانه ها خدماتی در حوزه شهرسازی ، پسماند و حمل و نقل عمومی را به شهروندان تهرانی ارائه می دادند .