تهران در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت شاخص ۱۳۸ کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد. این در حالی است که امروز- چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳- کیفیت هوا قابل قبول است و هم اکنون شاخص آلودگی هوا روی عدد ۹۵ قرار دارد.

ایستگاه دانشگاه علم و صنعت در منطقه چهار شاخص ۳۰ و کیفیت هوای پاک را نشان می‌دهد اما در ایستگاه‌های پیروزی در منطقه ۱۳ با شاخص ۸۹، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۸، شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۴ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۲، گلبرگ در منطقه ۸ با شاخص ۷۰، مسعودیه در منطقه ۱۵ با شاخص ۷۲، پارک رازی در منطقه ۱۱ با شاخص ۹۰، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک با شاخص ۶۷، ژئوفیزیک در منطقه ۶ با شاخص ۹۵ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ با شاخص ۹۰ وضعیت زرد و هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

ایستگاه‌های تربیت مدرس در منطقه ۶ با شاخص ۱۲۰، شادآباد در منطقه ۱۸ با شاخص ۱۰۲، شریف در منطقه ۲ با شاخص ۱۰۸، شهرری در منطقه ۲۰ با شاخص ۱۱۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۱۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۲۰، میدان فتح در منطقه ۹ با شاخص ۱۲۱، پارک سلامت در منطقه ۱۷ با شاخص ۱۰۶، دانشگاه تهران در منطقه ۶ با شاخص ۱۰۳، شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۴۱، شهرک چشمه در منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۳ و فرمانداری شهرری در منطقه ۲۰ با شاخص ۱۰۹ در وضعیت نارنجی و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

همچنین ایستگاه پاسداران در منطقه سه با ثبت شاخص ۱۵۲ وضعیت قرمز را نشان می‌دهد و شهروندان در این منطقه هوای ناسالم را تنفس می‌‎کنند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مردم پایتخت در یک هفته اخیر چهار روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده‌اند.

بنابر روزشمار شاخص آلودگی هوا، تهران از ابتدای سال تا امروز ۵ روز هوای پاک، ۶۸ روزهوای قابل قبول و چهار روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده و این در حالی‌ست که در مدت مشابه سال قبل مردم پایتخت ۸ روز پاک، ۶۴ روز قابل قبول و پنج روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده‌اند.