به گزارش اکوایران، یک مشاور املاک قدیمی در منطقه 8 و 4 تهران معتقد است، بسیاری از مشاوران املاک، قیمت‌های نامتعارف را فایل نمی‌کنند اما رقابت در این صنف باعث می‌شود مالکان در یک بنگاه دیگری مشتری پیدا کنند.

او ادامه داد: برخی افزایش قیمت‌ها بیش از کشش و توان مستاجران است؛ بنابراین در این سال‌ها بسیاری از مستاجران به شهرهای حاشیه‌ای مانند پردیس کوچ کرده‌اند.مستاجران علاوه بر افزایش قیمت‌ها، سالانه حدود 20 تا 30 میلیون تومان باید برای اسباب‌کشی ذخیره کنند یا با افزایش قیمت نامتعارف کنار بیایند.

این واسطه‌گر ملکی می‌گوید: متاسفانه کمتر مالکی حاضر به پذیرش و رعایت سقف رشد اجاره بها است؛ از سویی هر چند وقت یکبار از سوی مسئولان اعلام می‌شود مسکن ملی در حال ساخت و فروش است؛ اما کدام یک از مستاجران ما می‌توانند به یکباره 700 میلیون تومان برای مسکن ملی پرداخت کنند؟

در محله سبلان، برای رهن کامل آپارتمانی 114 متری و نوساز، دارای آسانسور و پارکینگ، یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در محله کرمان، برای واحدی 50 متری و دارای انباری، 560 میلیون تومان تعیین شده است.

در محله سیدخندان، برای واحدی 150 متری و 4 سال ساخت، 700 میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه آن 50 میلیون تومان است؛ در محله ارامنه، برای واحدی 160 متری و 3 سال ساخت، دارای آسانسور پارکینگ و انباری، 800 میلیون رهن و 20 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

12215212