همزمان با دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران، گزارش حسابرسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ قرائت شد و بندهای تکلیفی آن به تأیید اعضای شورای شهر رسید.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به گزارش قرائت شده توسط حسابرس، اظهار داشت: بند 13 گزارش حسابرس، حاوی تذکری به ماست، اولین مورد حاکی از بودجه بندی ناصحیح بوده که شورا قادر به اصلاح آن خواهد بود، که متاسفانه همان بودجه مصوب سازمان مهم آتش نشانی نیز، توس شهرداری به طور کامل پرداخت نمی شود و شهرداری تهران اقرار می کند که بیش از 130 درصد محقق شده است و کدام سازمان از سازمان آتش نشانی به دریافت بودجه‌اش اولی تر است؟

علیرضا نادعلی، سخنگو و عضو شورا خاطرنشان کرد: نکته مهمی پیرامون تردد ماشین های آتش نشانی حائز اهمیت است و آن این است که ماشین های آتش نشانی هر ماه، مبلغی معادل یک میلیارد تومان را برای تردد در محدوده طرح ترافیک پرداخت می کنند که دیگر ماشین های فوریت دار این مبلغ را پرداخت نمی کنند و حل این مشکل، کار پیچیده‌ای نمی طلبد و صرفاً باید پلاک های مربوط به این سازمان اعلام شود.

 مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ گفته شد که به ساختمان پلاسکو اخطار داده شده است، اظهار کرد: تلاش آتش نشانان قبول اما تا چه زمانی باید اطفا انجام دهیم؟ باید برای بیمارستان شریعتی تشکیل پرونده قضایی صورت می گرفت. چرا برای چنین مواردی پرونده تشکیل نمی شود؟

 قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز گفت: آتش نشانان تلاش خوبی داشتند و خوشبختانه آتش سوزی در بیمارستان شریعتی بدون اینکه خسارتی وارد شود، مهار شد.

 بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲، به تأیید اعضای شورا رسید.

همچنین  گزارش حسابرسی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای سال مالی 1402 را در دستور کار قرار داشت .  در همین راستا حسابرس رسمی شورا ضمن قرائت گزارش، حسابرسی مذکور را از لحاظ استانداردهای حسابرسی به نفع منصفانه اعلام کرد و در ادامه از عدم رسیدگی به برخی بندها خبر داد و آن را نیازمند پیگیری و شفاف شدن مطالبات دانست.

وی در ادامه مواردی همچون مالیات عملکرد، مالیات های تکلیفی، حقوق، جرائم ماده 169 را از عمده مطالبی عنوان کرد که در حوزه جرائم مورد بررسی واقع شده و بر این نظر است که اگر بتوانند مطالبات را پرداخت کنند میتوان در خصوص جرائم بخشودگی هایی را اعمال کرد.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، با اعلام اینکه تنها دو بند از بندهای تکلیفی همچون مالیات و مطالبات این سازمان از شهرداری تهران، مورد توجه است و بقیه موارد کاملا به آن جامه عمل پوشیده شده است گفت: به شهرداری تهران الزام شده تا پایان شهریور یک کارگروه تشکیل و موارد در این کارگروه حل و فصل شود و در نهایت گزارش آن به شورا ارسال شود.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز طی تذکری به مطالبات انباشته این سازمان از مناطق مختلف شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در بند های 9، 10و11 این گزارش حسابرسی کاملا مبرهن است که میتوان با یک هماهنگی بین معاونت امور مناطق شهرداری و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران حل و فصل شود.

نهایتاً بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای سال‌ مالی 1402 با حداکثر آراء موافق به تأیید اعضای شورای شهر تهران رسید.