به گزارش اکوایران، گزارشهای  پیام های مردمی به سامانه فوریت های شهرداری تهران در چهار ماه نخست امسال در سامانه شفافیت قرار گرفت . بررسی پیام های این چهار ماه نشان می دهد که نظافت معابر و کوچه ها و لایروبی جوی ها دو پیام پر درخواست در این مدت بوده اند . اما گاهی درلیست موضوعات پرتکرار درخواست های متفاوتی هم ثبت شده به طور مثال در تیر ماه امسال در حوزه شهرسازی ، آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز از موضوع نخست درخواست های مردمی به جایگاه پنجم رسیده  و ایمن سازی ساخت و ساز مسکونی و تغییر کاربری ملک مسکونی به لیست موضوعات پرتکرار آمده اند یا درحوزه خدمات شهری نگرانی ها درخصوص آبیاری درختان باغچه ها  و ترکیدگی لوله آبیاری باغچه از سوی شهروندان بیشتر منعکس شده است .

ترکیدگی لوله

در حوزه فرهنگی و اجتماعی پس از انتقاد از سیستم تهویه و گرمایشی و سرمایشی مجموعه های ورزشی ، ساماندهی خانواده های بی خانمان  موضوع تماس های پرتکرار شهروندان تهرانی بوده است . پیش از این ساماندهی کارتن خواب ها و افراد بی خانمان موضوع پیام های مردمی دراین حوزه بود که نشان می دهد تعداد تماس های مردمی برای رسیدگی به وضعیت خانواده های بی خانمان بیشتر شده است .

براساس گزارش آماری پیام های خدمات و فوریت های شهری در فروردین ماه امسال بیشترین فراوانی درخواست ها، نظافت معابر کوچه ها، لایروبی جوی ها و جمع آوری زباله و ضایعات است .آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز ، طعمه گذاری برای موش،سد معبرناشی از دستفروشی،رفع خطر درختان خشک ،ساخت و سازهای غیرمجاز، ترکیدگی لوله آبیاری باغچه و سد معبر اصناف در پیاده روها بیشترین درخواست های مردمی بوده است .

همچنین در حوزه حمل و نقل درخواست های مردمی افزایش تعداد اتوبوس است.در حوزه فرهنگی و اجتماعی در فروردین ماه ساماندهی کارتن خواب ها و متکدیان بزرگسال ثبت شده است .در فروردین ماه بیشترین تماس ها از سوی  شهروندان منطقه 4 بود . مناطق 2 ، 5 ،یک و 12 بیشترین تماس های تلفنی را داشتند .

 

فروردین

در اردیبهشت ماه نیز نظافت معابر و لایروبی جوی و آلودگی صوتی 2 موضوع با فراوانی بالا بوده، دراین ماه یکی از 5 موضوع پرتکرار در حوزه اجتماعی ساماندهی خانواده های بی خانمان است .

اردیبهشت

در خردادماه همچنان نظافت معابر و لایروبی جوی دو موضوع با پیام های مردمی بالاست . اما آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز از رتبه سوم به رتبه چهارم و رفع خطر درختان خشک به سومین درخواست شهروندان از فوریت های شهرداری تهران است .در خرداد ماه در حوزه خدمات شهری ترکیدگی لوله آبیاری باغچه در لیست 5  موضوع که بیشترین فراوانی پیام را دارند، قرار گفته است .در حوزه اجتماعی هم جز ساماندهی کارتن خواب و متکدی بزرگسال ، ساماندهی خانواده بی خانمان از رتبه 5 به رتبه چهارم رسیده است .

خرداد

در تیرماه  آبیاری درختان باغچه در 10 موضوع بیشترین تماس های تهرانی ها قرار گرفته و عدم تخلیه به موقع مخازن زباله هم در این لیست پرتکرارها جا گرفته است .درحوزه خدمات شهری آبیاری درختان باغچه و ترکیدگی لوله آبیاری در لیست 5 موضوع پرتماس است  و در حوزه شهرسازی آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز جای خود را به موضوع ایمن سازی ساخت و ساز مسکونی ، سد معبر مصالح ساختمانی و تغییر کاربری ملک مسکونی و ساهت و ساز غیر مجاز داده است .

تیرماه

در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم در تیرماه مرمت سیستم تهویه و گرمایشی مجموعه های ورزشی، ساماندهی خانواده های بی خانمان در جایگاه دوم قرار گرفته است .