مهدی اقراریان در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای  شهر تهران در خصوص تذکر خود در رابطه با بوستان ولایت و جنگ افزار سازی، گفت: دیروز جلسه ای با حضور رئیس شورا، معاون برنامه ریزی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری و رئیس مرکز تهران هوشمند، رئیس سازمان نوسازی و نمایندگانی از شهرداری منطقه ۱۳ در این خصوص برگزار شد.

وی افزود: تقاضای بنده این است که موضوعات مطرح شده دنبال شود؛ بوستان ولایت ۲۶۸ هکتار است و بر اساس گزارش اعلام شده، ۵۳ هکتار از آن به عنوان رینگ فضای سبز در حال بهره برداری است و در دوره فعلی طرحی آماده و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده و قرار بر این است ۲۶ هکتار معادل ۱۰ درصد برای ایجاد سرانه ها اختصاص داده شود.

اقراریان با بیان اینکه آنچه شهرداری اعلام کرده این فضا برای پارک فناوری نیازمحور پیش بینی شده است، تصریح کرد: در مورد جنگ افزار سازی نیز صحبت شد که این محدوده ۱۱ هکتار است که سه هکتار از آن قرار است به بوستان اختصاص داده شود. سه کاربری برای این فضا پیش بینی شده و قرار است مسجد یا حسینیه در این فضا ساخته شود که سوال این است که بر چه اساسی قرار است ساخته شود و با چه مکانیزمی به چه افرادی واگذار می شود.

وی ادامه داد: بخشی از این فضا قرار است به صنایع خلاق اختصاص یابد و ۱۵ هزار متر مربع سوله توسط سازمان فرهنگی و هنری به صنایع خلاق و استارت آپ ها اختصاص خواهد یافت. قرار شد تا هفته آینده طرحی برای آن آماده شود و در اختیار ما قرار بگیرد. تقاضای ما این است که موضوع توسط معاونت برنامه ریزی پیگیری و پاسخ داده شود.

اقراریان تأکید کرد: شهردار تهران قول داده بود که این فضا به عنوان پارک در اختیار مردم قرار بگیرد که درخواست داریم هرچه سریعتر دیوارها برچیده و فضای سبز ایجاد شود. بنده با ایجاد صنایع خلاق مخالفم و بهتر است با توجه به وضعیت سرانه های این منطقه، فضای موجود به ورزش اختصاص داده شود.

مهدی پیرهادی هم در این جلسه درخصوص تأمین مسکن کارکنان شهرداری تهران، اظهار کرد: مدتی است که شهردار و معاونین نکاتی را در این زمینه مطرح کردند که لازم است از دغدغه شهردار در این راستا تقدیر کنم.

وی افزود: شهردار به کرات در خصوص ارائه تسهیلات تأمین مسکن در قالب بسته های معیشتی مواردی را مطرح کرده و درخواست ما این است که گزارشی را در صحن شورا در مورد اقدامات این بخش ارائه دهد؛ چراکه کارکنان پیگیر این موضوع از ما هستند و ما هم در جریانیم که اقدامات خوبی انجام شده و پیگیری هایی صورت گرفته اما بهتر است گزارش آن ارائه شود.

پیرهادی با تأکید بر اینکه چنین اقداماتی منجر به افزایش انگیزه کارکنان می شوند، تصریح کرد: افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن، خانه دار شدن را به امری بعید تبدیل کرده است؛ لذا درخواست ما این است که اقدام عاجلی در این زمینه صورت بگیرد تا مشکل مسکن کارکنان شهرداری تهران برطرف شود که قطعاً اقدامی شایسته و اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی توسط معاون برنامه ریزی پیگیری شده اما درخواست ما این است که این موضوع سریعتر پیگیری شود و گروه تشویقی برای پرسنل نیز مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دو قطعه زمین برای مسکن کارکنان تهیه شده است، گفت: ما خواهش کردیم که وقتی تأمین زمین و اقدامات به قطعیت رسید، گزارش آن ارائه شود.

در ادامه سید محمد آقامیری در تذکری با اشاره به اجرای برنامه محرم شهر در میدان آزادی، اظهار کرد: برای دومین سال است که در آستانه اربعین حسینی، این رویداد برگزار می شود و زمانی که هیئات مذهبی تعطیل می‌شوند، برنامه محرم شهر آغاز شده که برنامه ای جذاب در بخش فرهنگی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه توصیه ما این است که مراقبت ترافیکی خوبی باید در محدوده میدان آزادی، خیابان آزادی و انقلاب صورت بگیرد تا اسباب زحمت برای شهروندان نشود، تصریح کرد: درخواست ما این است که برنامه محرم شهر تا روز اربعین ادامه پیدا کند؛ چراکه مردم تازه از برگزاری این برنامه مطلع شوند و می خواهند از فضا استفاده کنند. برخی خانواده ها هنوز نتوانستند در این مراسم شرکت کنند و درخواست ما تداوم برگزاری این برنامه است.

نرجس سلیمانی هم در این جلسه ضمن تقدیر از اجرای زیست شبانه مؤمنانه در شهر توسط اداره کل فرهنگی شهرداری تهران، اظهار کرد: یکی از معضلات شهرداری تهران دعاوی موجود علیه شهرداری است و حکم ۱۳۵ برنامه چهارم بر مبنای تحقق عدالت شهری به این موضوع اختصاص دارد.

وی افزود: شهرداری مکلف شده نسبت به ارائه برنامه برای کاهش دعاوی و آسیب شناسی علل دعاوی تا ۶ ماه پس از ابلاغ برنامه اقدام کند اما تا امروز هیچ گزارشی ارائه نشده و هیچ برنامه ای نیز اجرا نشده است؛ لذا از شهرداری درخواست می شود که در اسرع وقت گزارش را ارائه و اقدامات لازم را انجام دهد.