به گزارش اکوایران، یک واسطه‌گر ملکی در محله نارمک با اشاره به افزایش رهن و اجاره در این محله می‌گوید:برخی از مستاجران ولنجک، اقدسیه،کامرانیه و سعادت آباد به دلیل عدم توان پرداخت اجاره‌ در این محله‌ها به محله‌ای چون نارمک نقل مکان کرده‌اند؛ آن دسته از مستاجران نارمک نیز که توان تمدید و پرداخت اجاره در نارمک ندارند، به سمت محله‌های افسریه و پیروزی می‌روند.

بررسی بازار اجاره‌بها نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک واحدآپارتمان با متراژی بین 50 تا 60 مترمربع و بدون امکاناتی همچون آسانسور و پارکینگ و غیر نوساز، دست‌کم به 500 میلیون تومان نیاز است.

اگر این واحد را نوساز و به همراه آسانسور و پارکینگ در نظر بگیریم، حداقل رهن مورد نیاز 650 تا 700 میلیون تومان است؛ البته اگر برای این واحد دو خواب در نظر بگیریم، حداقل بودجه مورد نیاز 900 میلیون تومان است.

در نارمک جنوبی، برای رهن کامل واحدی 70 متری و 9 سال ساخت و بدون آسانسور و پارکینگ، 700 میلیون تومان و برای رهن واحدی 80 متری در نارمک به همراه آسانسور و انباری، 920 میلیون تومان تعیین شده است.

رهن کامل آپارتمانی 120 متری و 1 سال ساخت به همراه امکانات، یک میلیارد و 980 میلیون تومان و رهن کامل واحدی 100 متری، 15 سال ساخت و دارای امکانات، یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

ننن