به گزارش اکوایران، بررسی فایل‌های اجاره‌بهای منتشر شده در پلتفرم‌های اینترنتی مسکن نشان می‌دهد که با آغاز آخرین ماه از فصل گرم اجاره‌بها، تعداد فایل‌های سبز(پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه) و مشکی(در محدوده میانگین قیمت منطقه) از فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین قیمت منطقه) پیشی گرفته‌اند. به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و پیش‌بینی کاهش تقاضای اجاره‌خانه در فصول سرد سال؛ اکثر موجران فایل‌های خود را با قیمتی پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه یا تقریبا هم‌سطح آن به بازار عرضه کرده‌اند.

به گفته واسطه‌های ملکی، واحدهای ریزمتراژ بیشترین مراجعه‌کننده و تقاضا را در بین مستاجران و خریداران دارند؛ برای رهن کامل یک واحد ریزمتراژ با 40 مترمربع زیربنا و با امکانات در تهران،  دست‌کم باید 400 الی 500 میلیون تومان بودجه در نظر داشت.

در مناطق شمالی تهران رهن کامل یک واحد با این متراژ و امکانات، به بالای یک میلیارد تومان می‌رسد؛ برای مثال در محله قیطریه، برای با 40 مترمربع زیربنا، 3 سال عمربنا، دارای آسانسور، پارکینگ و انباری، یک میلیارد و 100 میلیون تومان تعیین شده است.

در بزرگراه رسالت، واحدی 38 متری، زیر هم‌کف و 18 سال ساخت، با 360 میلیون تومان و در محله گیشا، واحدی 40 متری و 28 سال ساخت، با 200 میلیون تومان رهن و 10 میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

1111111