به گزارش اکوایران، تازه‌ترین داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در تیرماه امسال در شهر تهران به تفکیک عمربنا، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 26.6 درصد بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا به مشاهدات ما از پلتفرم‌های خریدوفروش مسکن، این واحدها کمترین میزان عقب‌نشینی قیمتی و تخفیف دارند و اغلب با قیمتی بالاتر از میانگین و یا در محدوده قیمت منطقه عرضه شده‌اند.

در مدت مشابه سال گذشته نیز همچنان آپارتمان‌های تا 5 سال ساخت، بیشترین سهم معاملات را با 28.7 درصد داشتند و در سال جاری سهم این آپارتمان‌ها با 2 درصد کاهش نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده به ازای هرمترمربع از زیربنای واحد مسکونی در تهران، به طور متوسط  ۸۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان تعیین شده است و این مقدار از افزایش ۱/۸ نسبت به ماه گذشته خود و ۱۴/۳ درصد نسبت به تیرماه 1402 خبر می‌دهد چراکه متوسط قیمت مسکن در تیر سال گذشته، 76 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

همچنین در تیر ماه امسال، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به 3 هزار و 559 فقره واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸.۱ درصد کاهش و ۲۷.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

5254545