به گزارش اکوایران؛‌ مدیرعامل بانک مسکن در خبری اعلام کرد تا اول شهریورماه 1403، مجموعاً 530 هزار و 426 واحد مسکونی در قالب 94 هزار و 556 پروژه به بانک مسکن معرفی شده که 28 درصد از این واحدها خودمالک هستند.

سید عباس حسینی با اشاره به اینکه بانک مسکن سهم حدود 3 درصدی از کل سپرده‌های شبکه بانکی کشور،  را داراست گفت: تا اول شهریور 100 هزار میلیارد تومان به عنوان سهم‌الشرکه به سازندگان پروژه‌ها پرداخت شده که نزدیک به 70 درصد از پرداختی کل نظام بانکی است.

به گفته این مقام مسئول تاکنون 51 هزار و 298 واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن به بهره‌برداری و فروش اقساطی رسیده است که بالاترین عملکرد در کل شبکه بانکی بوده و روند فوق با جدیت بیشتر نیز پیگیری می شود.

این آمار در حالی منتشر شده که کمتر از یک ماه پیش ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران« از قفل شدن تسهیلات نهضت ملی مسکن » خبر داده بود. 

ایرج رهبر با یادآوری اینکه بانک مسکن با پروژه‌های مسکن مهر ارتقا یافت، اما تلاشی برای تامین مالی نهضت ملی مسکن نمی‌کند، تصریح کرد: متاسفانه تسهیلات این طرح قفل شده است. در حالی که پروژه‌ها پیشرفت 50، 60، 70 و 90 درصدی دارند، اما بانک‌ می‌گوید دیگر منابع نداریم. وی در ادامه برای رفع این معضل و خروج از بن بست مالی به وزارت راه وشهرسازی پیشنهاد داده بود از خیر بانک ها بگذرید و تامین مالی را به بخش خصوصی و انبوه‌سازان واگذار کنید.