مهدی صداقتی در آیین افتتاح پروژه مسیرهای رو سطحی تقاطع بزرگراه‌های نواب و تندگویان با بیان اینکه امروز همزمان با افتتاح فاز سوم نواب، پروژه عمرانی دیگری در منطقه ۸ به بهره برداری می‌رسد و این پروژه شامل پروژه دوربرگردان غیرهمسطح گلبرگ به باقری است که این پروژه نیز ویژگی‌های منحصربه فردی را به همراه خواهد داشت و اصلاحات ترافیکی در این محدوده رقم خواهد خورد، گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید نواب-شهید تندگویان، در سه فاز طراحی شده بود که فاز نخست این پروژه از شمال نواب به جنوب تندگویان در دی ماه ۱۴۰۲ ، فاز دوم پروژه(زیرگذر از شمال شرق به جنوب غرب تندگویان) در اردیبهشت ۱۴۰۳ و در نهایت فاز سوم این پروژه از جنوب بزرگراه تندگویان به شمال بزرگراه نواب، امروز به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فاز سوم پروژه تندگویان-نواب در بازه زمانی ۱۴ ماهه به سرانجام رسیده است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۴۰۰ کلید خورد و در هر مرحله پس از آماده سازی پروژه در اختیار شهروندان قرار گرفت و در واقع عملیات فاز چهارم این پروژه نیز نیاز به تکمیل فاز سوم داشت و این کار امروز انجام شد و ان‌شاءالله عملیات اجرایی فاز چهارم پروژه با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در رابطه با کاهش بار ترافیکی این منطقه با بهره برداری از فازهای پروژه نواب - تندگویان، گفت: عملا با بازگشایی فاز سوم پروژه نواب تندگویان ما شاهد کاهش بار ترافیکی در این محدوده خواهیم بود.

وی ادامه داد: خودروهای عبوری از سمت بهشت زهرا به شمال نواب با افتتاح فاز سوم پروژه نیازی به تردد در میدان بهمن ندارند و عملا با بهره برداری از فاز سوم پروژه نواب تندگویان خودروها می‌توانند از بهشت زهرا تا شمال تهران بدون توقف و گردش اضافی، تردد داشته باشند.

صداقتی در رابطه با فاز چهارم پروژه نواب تندگویان نیز توضیح داد: برای کار عملیات اجرایی فاز چهارم نیز همانطور که بیان شد نیاز به تکمیل فاز سوم بود و ان‌شاءالله در پاییز امسال فاز چهارم پروژه نواب تندگویان به بهره برداری خواهد رسید و عملا ترافیک یکی از مبادی تهران بخصوص در ایام پایانی سال رفع خواهد شد؛ اما رویکرد این دوره از مدیریت شهری شتاب و سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی و تاکنون نیز پروژه‌های متعددی در مناطق مختلف تهران احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با اشاره به کاهش بار ترافیکی تردد خودروها در پنجشنبه‌های آخر هفته و روزهای پایانی سال به خصوص پنجشنبه و جمعه آخر سال، گفت: با بهره برداری از پروژه نواب تندگویان اختلال ترافیکی در این پروژه حل خواهد شد و با بهره برداری کامل پروژه نواب تندگویان در ۴ فاز ۵ کیلومتر مسافت شهروندان کاهش می‌یابد.

معاون‌ فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد که فاز چهارم پروژه تقاطع سه سطحی بزرگراه‌های شهیدان نواب و تندگویان در آبان ماه سال جاری خبر داد.

هادی حق بین دراین مراسم با بیان اینکه بعد از افتتاح امروز با جدیت دو چندان، احداث چپ گرد این پروژه را در دستود کار قرار می‌دهیم، افزود: به جهت رفع معارضین به خصوص تأسیساتی و ترافیکی، این پروژه ویژگی‌های خاص خود را داشت و فاز چهارم این پروژه یعنی نواب جنوب_ تندگویان شمال در ماه دوم پاییز افتتاح می‌شود؛ چراکه این پروژه جزو پروژه‌های مهم و تاثیرگذار است که مورد تأکید شورای شهر تهران نیز هست.

وی با بیان اینکه در این پروژه موضوعات و رفع معارضین زیر ساختی و رو سطحی مورد توجه بود و در حین اجرا چالش‌های جدی داشتیم؛ چرا که برخورد با تأسیسات و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها زمانبر بود، در مورد طولانی شدن زمان اجرای پروژه، گفت: در ابتدا تصور می‌کردیم که بار ترافیکی با بوستان ولایت رفع می‌شود؛ اما در راستای حفظ محیط زیست این موضوع را از دستور کار خارج کردیم.

حق بین در ادامه به افتتاح شمال به شمال بزرگراه شهید باقری در محدوده بوستان یاسمن اشاره کرد و گفت: در ادامه بهسازی ترافیک میدان بهمن و معابر اطراف ساخت پل بزرگ بعثت در دستور کار قرار دارد که امید است امسال عملیاتی شود؛ چراکه پیمانکار انتخاب شده و در حال تجهیز کارگاه هستند.

در ادامه آقامیری رییس کمیته عمران شورای شهر نیز با بیان اینکه این پروژه، اتفاق  بسیار ارزشمندی است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در بازدید محلی، مردم درخواست بهبود ترافیک میدان بهمن را داشتند و در بررسی‌ها مشخص شد که برای بهبود ترافیک این میدان طرح‌هایی وجود دارد و اجرای آن را پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه توقع داشتیم که این پروژه زودتر تمام شود؛ اما معارضین زیادی داشت، گفت: بعضا ۶۰ تا ۷۰ درصد زمان اجرای پروژه را رفع معارضین می‌گیرد که باید فکری برای این موضوع کرد.

سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ هم در حاشیه این افتتاح گفت: امروز شاهد افتتاح مسیر چپ گرد تندگویان به نواب شمال هستیم؛ چیزی که اهمیت پروژه را نشان می دهد این است که با توجه به بار ترافیکی شدید میدان بهمن خودروهایی که باید از میدان بهمن به مسیر نواب شمال برمی‌گشتند با احداث این چپ گرد از پیمایش مسیر بیشتر رهایی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با این افتتاح گره ترافیکی میدان بهمن رفع می شود؛ زیرا این رفت و برگشت از تندگویان به بهمن و برگشت در جهت مخالف برطرف می شود. این افتتاح دسترسی های قسمت های جنوبی به چمران شمال را هم به راحتی برطرف می‌کند.

هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم در حاشیه این مراسم گفت: با بازگشایی این فاز حدود یک کیلومتر از مسیر کاهش پیدا می کند. برای ما ساماندهی میدان بهمن حائز اهمیت است که در این فاز مورد توجه قرار گرفت. همچنین مرحله چهارم پروژه همزمان در حال اجراست.

حق‌بین خاطرنشان کرد: تا به امروز ۳۲۵ میلیارد تومان هزینه اجرای تقاطع غیر همسطح نواب تندگویان است و پیش بینی می‌شود که این مبلغ به ۴۰۰ میلیارد برسد.

معاون شهردار تهران در خصوص تقاطع جنت آباد-آبشناسان  هم گفت: پروژه ای به صورت زیرگذر است و اقدامات عمرانی قابل رصد نیست. عرشه زیرگذر اجرا شده و تاسیسات آن مسایل خاص خودش را داشت. در این پروژه تاسیسات برق ما را زمین گیر کرده بود.

وی با بیان اینکه پروژه جنت آباد-آبشناسان برج ۱۰ افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: پروژه های شهری به جهت برخورد با تاسیسات متعدد و موضوعات ترافیکی و معارضین ملکی باعث طولانی شدن روند می شود. البته در این دوره‌ شهرداری اتفاقات خوبی افتاده و در همین پروژه معارضین زیادی داشتیم اما با تاکید و حمایت شورا و شهرداری کار به سرعت پیش رفت.