به گزارش اکو ایران ،تشکیل دوکارگروه در دو حوزه حمل و نقل و مسکن و بازآفرینی شهری نتیجه دیدارهای علیرضا زاکانی شهردار تهران و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی است . قراراست پس از یک ماه از فعالیت این کارگروه ها برای فعالیت های مشترک در این دو حوزه تصمیم گیری شود.

رضا سیفی دستیار ویژه شهردار تهران این جلسات را نتیجه حضور زاکانی در هیات دولت می داند و در حساب توییتری خود نوشته است : «یکی از اتفاقات خوب و پربرکت در دوره جدید حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت است، امروز هم جلسه  مشترکی با وزیر راه وشهرسازی درباره ساخت مسکن در تهران داشتیم. این همگرایی و هم افزایی نیروهای انقلابی آثار مثبتی برای مردم خواهد داشت.»

مسکن شهرداری

سایت روابط عمومی شهرداری تهران هم جزییاتی از این دیدار که  در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شده به نقل از شهردار تهران منتشر کرده است.

به گفته علیرضا زاکانی  شهرداری تهران با برخی از وزارتخانه‌ها ارتباطات ویژه و تنگاتنگی دارد و به تصمیمات و اراده‌ای که در آن وزارتخانه‌ها است، وابسته است.

او ادامه داد :  میان شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی هم در حوزه حریم و حمل و نقل و هم حوزه شهرسازی، مسکن و کلیه مواردی که به نوعی جزو نیازها و احتیاجات حیاتی شهر است، پیوستگی وجود دارد. با حسن نظر، تدبیر، همت و پشتکار مثال‌زدنی وزیر راه و شهرسازی این جلسه مشترک برگزار و درباره مباحث مشترک بحث و گفت‌وگو شد.

شهردار تهران با بیان اینکه حاصل این جلسه تشکیل دو کارگروه شد، توضیح داد: کارگروه نخست در موضوع شهرسازی، حریم و موضوعات مسکن که پیرامون بخشی از نیازهای اساسی شهر است تشکیل و مقرر شد تا حداکثر در مدت یکماه به یک خروجی مشترک برسند.

او ادامه داد: کارگروه دوم هم ناظر به حوزه حمل و نقل به عنوان یکی از معضلات اساسی شهر تهران است و درباره حمل و نقل برون شهری و پیوستگی آن با حمل و نقل درون شهری و موضوعات مربوط به پایانه‌ها و دیگر مسائل صحبت شد. امیدواریم ظرف یکماه بتوانیم به یک صورت‌ مشخصی از پیشنهاد برسیم. بر اساس این پیشنهادها تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که بتواند تحولی را در این دو بعد در شهر تهران ایجاد کند.

 به گزارش اکو ایران پیش از این دیدار هم ، شهردار تهران از  مشارکت شهرداری در طرح ساخت یک میلیون مسکن در پایتخت خبر داده و گفته بود: طی جلسه‌ای که با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی داشتیم مطرح شد که در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و همچنین ۴ هزار و پانصد و شصت هکتار بافت فرسوده وجود دارد که حتما باید یک سهم قابل توجهی از ساخت یک میلیون مسکن را با ایجاد تسهیلات ویژه در شهر تهران و با توجه به ظرفیت‌های موجود داشته باشیم.

زاکانی با اشاره به ورود شهرداری تهران به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و جوانان هم گفت: شهرداری تهران وظیفه خود می‌داند ناظر به مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان اقدام به ساخت مسکن کند و از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌کند؛ همچنین علاوه بر طرح ساخت یک میلیون مسکن از دیگر ظرفیت‌ها برای ساخت مسکن در شهر تهران استفاده می‌کنیم.