به گزارش اکوایران ،اگرچه محمود احمدی‌نژاد نتوانست صلاحیت حضور برای برگشت در عرصه‌‌ی قدرت را کسب کند، اما الگوی مدیریتی او در حال تقلید ازسوی چهره‌های نوظهور در این عرصه است. ابراهیم رئیسی از سفرهای استانی او تقلید می‌کند و شعارهای او را تکرار می‌کند و با مدیران او همکاری دارد. علیرضا زاکانی نیز که در دوره‌ی زمامداری احمدی‌نژاد ژست اپوزیسیونش را گرفته بود، کارهای او را در شهرداری «کپی پیست» می‌کند.

a3cdd5b7-3341-481c-8a95-aa9a9361e627

 احیا سنت نامه گرفتن 

 زاکانی همانند احمدی‌نژاد پنجشنبه‌ها را برای سرکشی به محلات تهران انتخاب کرده، همانند او از مساجد شروع می‌کند، تمام معاونین او همراهی‌اش می‌کنند و خبرنگاران منتخب نیز بخش جدایی‌ناپذیر این بازدیدها هستند .

پس از جلسه در منطقه، باز هم با نماز جماعت در مسجد و دیدارهای مردمی ادامه دارد.  این بار حلقه های مردم دور معاونانش شهردار است . این که شهروندانی که توانسته اند به شهردار و یارانش برسند چه صحبتی با معاون برنامه ریزی یا عمرانی وی دارند مشخص نیست .

480fc5cc-9221-445d-89e8-a02f984b6960

سنت نامه گرفتن نیز دارد احیا می‌شود؛ حال آنکه شهرداری در این سال‌ها با هدف توسعه عدالت هزینه و تبلیغ بسیار برای تقویت سامانه‌ی 137 و راه‌اندازی 1888 کرده است. صاحبنظران اجتماعی اعتقاد دارند دریافت نامه در مناطق موجب فرصت‌های رانتی می‌شود، ‌اما وجود این سامانه‌ها    به شهروندان فرصت برابری برای انعکاس مشکلات می‌دهد زاکانی اما در عصر سامانه‌ی 1888 و 137 ترجیح می‌دهد به میدان برود، با همان شعار «خدمت» احمدی‌نژاد.

این درحالی است که او دربرنامه هایش تاکید بسیاری برتوسعه هوشمندسازی داشت و هدفش رسیدن به شهری هوشمند است .

 آیا زاکانی می‌خواهد بهشت را پل پاستور کند؟ یا این همه تقلید و شباهت با چهره‌ی طردشده‌ی اصولگرایان فقط یک اتفاق است؟

0c0e2ab9-b4a0-4e3e-99e2-11a9f66238b5

یک یادآوری در قرار خدمت

زاکانی امروز در«قرار خدمت» خطاب به شهروندان منطقه 14 گفته است که سعی ما این است آنچه که در گام دوم انقلاب اسلامی مورد نیاز است بتوانیم وظایف خود را در این حوزه انجام دهیم و خود را فدای مردم کنیم.

شاید یکی ازاولین وظایف شهرداری تهران رسیدگی به وضعیت نظافت شهر باشد . موضوعی که بارها از سوی اعضای شورای ششم  شهر تهران به آن اشاره شده و تاکید شده  که شهری پراز زباله داریم .در این دیدار نیز بارها از سوی شهروندانی که از حضور شهردار مطلع شده بودند این جمله شنیده شد که مگر اینها بیاییند که کمی خیابان ها را آب و جارو کنند !