زمانی که افرادی چون سیمون بایلز، که مدال طلای دیگری در المپیک پاریس در رشته ژیمناستیک برنده شد در کانون توجه قرار دارند، اغلب آنها را به عنوان ابر انسان‌هایی نگاه می‌کنیم از کشمکش‌های معمول بیشتر ما مصون هستند. اما او به دلیل مشکلات روحی از بیشتر بازی‌های المپیک 2020 کنار کشید.

شرایط او مشابه نائومی اوزاکا بود که به دلیل افسردگی و اضطراب از مسابقات آزاد فرانسه کنار رفت. و مایکل فلپس، قهرمان طلای المپیک، که علنا در مورد سلامت روان خود صحبت کرد. صحبت کردن این ورزشکاران بزرگ درباره سلامت روان‌شان به مردم جهان نشان می‌دهد که اولویت دادن به این مساله یک نقطه قوت است، نه ضعف.

پیش از این بارها گفته شده است که مدیران موفق از برخی از تکنیک‌های ذهنی علاقمندان به ورزش استفاده می‌کنند. احتمالا شنیده اید که اجراهای ورزشی 80 درصد ذهنی هستند. این مساله در رهبری در جهان شرکت‌ها هم صادق است، و به همین علت است که مربیان برای افراد ممتاز در ورزش و تجارت از تکنیک‌هایی چون برنامه ریزی عصبی-زبانی و هیپنوتیزم برای به حداکثر رساندن بهره وری، شکستن موانع ذهنی و تنظیم استرس شغلی استفاده می‌کنند.

جنیفر دولسکی، مدیرعامل و موسس پلتفرم عملکرد تیمی Rising Team معتقد است که تصمیم بایلز برای عقب نشینی از المپیک 2020 توکیو و بازگشت او در 2024 بسیار جسورانه بوده است. این حرکتی است که کارکنان و افراد در هر صنعتی می‌توانند از آن بیاموزند. به گفته او، کارمندان و رهبران کسب‌وکار می‌توانند درس های بایلز را در رژیم روانی خود جای دهند.

به سیگنال‌ها گوش دهید

بدن و ذهن ما به ما می‌گویند که آیا نزدیک به فرسودگی هستیم یا خیر، و ما باید به آنها گوش دهیم. اگر اینکار را نکنیم فرسودگی شغلی می‌تواند باعث شکست کامل ما شود و مشکلات سلامت جدی برایمان ایجاد کند. بنابراین باید به محض مشاهده علائم اولیه اقدام کرده و کمک دریافت کنیم؛ که می‌تواند از طریق تماس با دوستان یا همکاران قابل اعتماد یا منابع پشتیبانی حرفه ای باشد. در حالت ایده آل، شما تیم یا مدیری دارید که به آنها اعتماد دارید و از شما حمایت می‌کنند.

استراحت کنید

بایلز تا زمانی که دیگر برایش قابل تحمل نبود بطور مداوم حرکت می‌کرد. اما اگر بجای اینکه تا جایی پیش بروید که فرسوده شوید و کناره گیری کنید سعی کنید استراحت‌های کوچکتری داشته باشید به نقطه جوش نمی رسید.

رفتاری را که م‌خواهید در تیم‌تان ببینید الگو کنید

زمانی که بایلز حقیقت را درباره اتفاقاتی که برایش افتاده بود گفت و از یک رقابت رده بالا کناره گیری کرد، این پیام را به سایر ورزشکاران (و انسان ها) ارسال کرد که اولویت قرار دادن سلامت ایرادی ندارد. درحالی که به اشتراک گذاشتن سختی هایمان می‌تواند دشوار باشد، اما زمانی که آن را انجام می‌دهیم، شفافیت ما نمونه‌ای ایجاد می‌‎کند که دیگران هم می‌توانند مانند آن را انجام دهند.

به منفی بافان توجه نکنید

اگر برای مراقبت از خود وقت بگذارید ممکن است برخی از شما انتقاد کنند اما درس بایلز برای ما این است که مهم نیست منتقدان چه می‌گویند. او ثابت کرد که استراحت تصمیم درستی برای او بوده است و زمانی بازگشت بسیار قوی‌تر بود. او اکنون پرافتخارترین ژیمناست تاریخ در کل مدال‌ها و مدال‌های المپیک است. بنابراین زمانی دوری از کار می‌تواند به شما کمک کند سرحال‌تر برگردید و حتی بهتر از قبل عمل کنید.

یک شبکه پشتیبانی ایجاد کنید

سیمون بایلز به شدت به والدین، همسر، مربیان و هم تیمی هایش تکیه می‌کند تا به او کمک کنند مشکلاتش را پشت سر بگذارد. ایجاد تیم‌های قوی و با حس اعتماد بالا می‌تواند به افراد کمک کند در هنگام تجربه استرس بیشتر احساس ارتباط و حمایت داشته باشند.