در شرایطی که وضعیت طلا در بازارهای جهانی چندان مناسب نیست، سکه امامی با قدرت توانسته است که از سطح مقاومتی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور کند. این اتفاق در حالی رخ داده است که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار دارد. در واقع در شرایطی که وضعیت بنیادی و ذاتی سکه برای رشد قیمت چندان مساعد نیست، فلز گران بهای داخلی با امید نسبت به افزایش بهای دلار در مسیر صعودی قرار گرفته است.

پشت خطی سکه

سکه چگونه صاحب رکورد سال می شود؟‌

دیشب سکه امامی در معاملات پشت خطی در مقاطعی بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه در صورتی که رشد دلار به مانند روز گذشته ادامه پیدا کند، حتی می تواند به بالاترین قیمت سال ۱۴۰۰ برسد و از محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کند. گفته های فعالان نشان داده است که حتی صعود دلار به بالای سطح ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومانی می تواند زمینه ساز ورود سکه به محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شود.

پشت خطی سکه

در صورتی که اونس طلا نیز بتواند به بالای خط هزار و ۸۰۰ دلاری برگردد، سرعت رشد قیمت سکه بیشتر خواهد شد. با این حال دیروز اونس طلا در انتهای کانال هزار و ۷۰۰ دلار زندانی بود و توان زیادی برای رشد قیمت نشان نمی داد. در این شرایط، دلار است که با افزایش های پیاپی و ثبت رکوردهای جدید،‌ قیمت سکه را بالا می کشد. با این حال باید در نظر داشت که در صورت افت قیمت دلار، سکه با سرعت زیادی می تواند در جهت کاهشی قرار بگیرد.