در حالی که معامله گران مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا را زیر نظر گرفته بودند و چشم انداز میزان تقاضا در بحبوحه رکود اقتصادی را ارزیابی می کردند قیمت نفت بیشترین افزایش قیمتی در یک هفته گذشته را ثبت کرد.

معاملات نفت وست تگزاس اینترمیدیت در روز قبل یک حرکت صعودی دو درصدی داشته زیرا احساسات صعودی به بازار بعد از شکست اخیر بازگشت. با نزدیک شدن به پایان مذاکرات طولانی مدت هسته ای، پس از ارائه پیش نویس توافق نهایی توسط دیپلمات‌های اروپایی به ایران و آمریکا، عدم اطمینان از عرضه نفت توسط ایران قیمت نفت را افزایش داد. 

معاملات آتی حدود پنج دلار با کف قیمتی ۶ ماهه خود فاصله دارد و نوسانات قیمتی تحت تأثیر حجم های کم اتفاق می افتند. انرژی اسپکتس پیش بینی کرد که ممکن است قیمت نفت تا فصل زمستان که آمریکا عرضه از ذخایر استراتژیک خود را کم کند و تحریم های اتحادیه اروپا بر روسیه اعمال شود کاهش پیدا کند. 

گائو جیان تحلیلگر معاملات آتی شرکت  ژائوجین گفت قیمت نفت در حال کاهشی شدن است زیرا عوامل بنیادی و کلان برای رشد ضعیف هستند. انتظارات از کندی رشد اقتصاد جهان، تقاضا را کاهش می‌دهد و نگرانی‌ها را از ماندگاری محدودیت عرضه جبران می‌کند.

ولی در روز دوشنبه عدم اطمینان از عرضه نفت ایران به افزایش قیمت نفت کمک کرد زیرا بر نگرانی ها از کمبود نفت به خاطر تحریم‌های روسیه اضافه کرد. به گفته بلومبرگ ایران و آمریکا چند هفته فرصت دارند تا درباره پیش نویس توافق پیشنهادی اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

ربکا بابین معامله‌گر ارشد انرژی در سی آی بی سی گفت مذاکرات پیرامون بازگشت عرضه نفت ایران بازار را متزلزل می‌کند، بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی در شرایطی که حجم معاملات کم است باعث کاهش قیمت نفت خواهد شد.

  واردات نفت خام چین در ماه جولای از کف چهار ساله خود افزایش یافته است زیرا حمل و نقل و فعالیت های اقتصادی به خاطر کاهش محدودیت‌های کرونایی رشد کرده است  ولی حجم واردات از میانگین سالانه خود چهار درصد کمتر است.

با وجود غلبه انتظارات کاهشی در میان تحلیلگران بازار انرژی،  گلدمن ساکس که خوشبینانه پیش بینی می‌کند پیش‌بینی ۱۴۰ دلاری هربشکه نفت را برای سه ماهه سوم به ۱۱۰ دلار تعدیل کرد ولی این شرکت همچنان مسیر نفت را به خاطر کاهش ذخایر نفت  صعودی میبیند. 

نفت خام  در سال ۲۰۲۲ به خاطر حمله روسیه به اوکراین صعود کرد ولی از ماه ژوئن به خاطر نگرانی از کندی رشد اقتصاد جهانی کاهش یافته است. قیمت خرده فروشی بنزین در آمریکا در ماه ژوئن به بالای ۵ دلار در هر گالن رسیده بود ولی اکنون کمی بیشتر از ۴ دلار است. نفت کمی بالاتر از کف قیمتی شش ماهه خود قرار دارد و اداره اطلاعات انرژی آمریکا چشم انداز خود را برای روز سه سه شنبه منتشر می‌کند، حجم کم معاملات و نوسانات سمت عرضه و تقاضا، معامله گران و تحلیلگران را متمایل به به پیش بینی از آینده بازار نفت کرده است ولی آنچه که تحلیلگران در چشم‌انداز کوتاه مدت خود به آن اشاره می‌کنند اثر نتیجه مذاکرات هسته‌ای و بازگشت عرضه نفت ایران  به بازار انرژی است که بر روی آینده قیمت نفت اثر گذار است و تحلیلگران حوزه انرژی آن را رصد می‌کنند.