رئیس سازمان برنامه بودجه مخالفت خود را با دستور خردادماه ابراهیم رئیسی درباره تسریع در پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستائیان اعلام کرد. مسعود میرکاظمی امروز بار مالی این تسهیلات را برای دولت سنگین عنوان و تاکید کرد که پرداخت این وام، پایه پولی را به شکلی «وحشتناک» افزایش می دهد. خبرگزاری صدا و سیما از گلایه روستاییانی گزارش داده که به پشتوانه این دستور و وعده رئیسی، ساخت مسکن را آغاز کرده اند اما برخلاف وعده پرداخت در تیرماه، همچنان از وام خبری نیست.

درخواست ۶۰ میلیون دلاری وزارت صمت زیر ذره بین

دفتر معاون اول رئیس جمهوری در نامه ای به رضا فاطمی امین، خواستار پاسخ به ماجرای درخواست ۶۰ میلیون دلاری وزارت صمت از بانک مرکزی شد؛ درخواست تخصیص اعتباری خاص و خارج از مقررات برای ترخیص برخی اقلام خطوط تولید، بدون دریافت کد رهگیریِ تامین ارز بانکی.

درخواست دولت برای اجرا نکردن قانون بودجه

امروز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به حواشی شکل گرفته درباره بخشی از اظهارات ابراهیم رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم، واکنش نشان داد و توضیح این اظهارات، از لایحه ای دو فوریتی خبر داد که در صورت تصویب در مجلس، دولت مجوز می گیرد بخشی از قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرایی نکند. با این اقدام، افزایش قیمت برخی به سال آینده موکول می شود.