لغو جلسه سران قوا به دلیل یک بی احتیاطی: امروز قرار بود طبق برنامه قبلی جلسه هماهنگی سران قوا برگزار بشه اما این جلسه از طرف دولت لغو شد تا جنجالی که از چند روز پیش با حضور قالیباف در بخش بیماران کرونایی بد حال بیمارستان امام خمینی راه افتاده بود، وارد فاز تازه ای بشه، الان وضعیت به این شکله که از یک طرف اهالی دولت رئیس مجلس رو به احتیاطی و رفتارهای نمایشی خطرناک متهم می کنند و از اون طرف هم اطرافیان رئیس مجلس می گن این اندازه احتیاط دولت بیشتر شبیه ترسه

 

کارنامه دلار ۴۲۰۰ منتشر شد: اخیرا محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که کماکان قراره دولت ارائه ارز 4200 تومانی رو برای کالاهای اساسی اختصاص بده،‌ در حالیکه اقتصاددانان معتقدن تخصیص دلار 4200 از اساس اشتباهه. در همین حال بانک مرکزی فهرست کالاهایی که در سال جاری، ارز ترجیحی گرفتن رو منتشر و منتقدا رو متهم به سیاه نمایی کرد. گزارشی از ابعاد مختلف این ماجرا و کارکرد ارز 4200 تومانی ببینید.

 

ترخیص ترامپ و واکنش بازارها: رئیس جمهور آمریکا بعد از حرف و حدیث های خیلی زیاد درباره وضعیت سلامتیش از بیمارستان مرخص شد و طی تشریفات زیاد به کاخ سفید رفت. طبیعتا این اتفاق حاشیه هایی هم داشت، از جنجال سلام نظامی ترامپ تا واکنش بازارها به بهبود حال رئیس جمهور آمریکا. البته این فقط مرخص شدن ترامپ نبود که یک تکان مثبت به بعضی از بازارها داد، توئیت های اون هم تاثیر زیادی در این اتفاق داشت. ترامپ از دیروز صبح شروع به انتشار تعداد زیادی توئیت کرد و در یکی از اونها گفت که بازار سهام قراره با یک رکورد جدید رو به رو بشه،‌ این خبر برای صعودی شدن بازار سرمایه این کشور کافی بود. طوفان توئیتری ترامپ روی بازار طلا هم تاثیر گذاشت و طلا رو تا 1907 دلار یعنی ۰.۴ درصد بالا برد.

 

تهران تعطیل است؟ : وضعیت کرونا در شهرهای زیادی هنوز قرمزه، بر اساس خبرهای تازه امروز4151 نفر به تعداد مبتلاها اضافه شده و 227نفر هم در 24 ساعت گذشته فوت کردن. گویا این وسط، وضعیت تهران از همه جا بدتره، تا جایی که فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران اعلام کرده که تقریبا روزی 900 نفر فقط تو تهران مبتلا میشن. به همین دلیل هم از ابتدای هفته محدودیت هایی در تهران اعمال شده، بین مردم رفتیم و از اونها پرسیدیم به نظرشون این محدودیت ها چقدر تاثیر داره.

تعطیلی کامل مرز ایران و عراق در اربعین: با نزدیک شدن به اربعین حسینی خبرهای بیشتری از مرز ایران و عراق می رسه، از یک طرف گفته میشه که به هیچ عنوان این مرزها پذیرای مسافران نخواهند بود، از طرف دیگه سخنگوی گمرک میگه با اعلام مسئولان عراقی در این روز حتی پذیرش کالای تجاری هم صورت نخواهد گرفت و مرز در روز 5 شنبه به طور کامل تعطیله، بنابراین کسی برای انجام هیچ کاری به مرزهای کشورمون و عراق مراجعه نکنه