تهدید بانک مرکزی برای خروج از پرونده تخلف ارزی :

بعد از اینکه تعدادی از تولیدکنندگان و بازرگانان در پرونده ارزی یکی از صادرکنندگان با مشکل مواجه شدند و به دلیل عدم ایفای صادرکندنده به تعهدات ارزی خود، حقوق ذی نفعان تضییع شد، بانک مرکزی به این پرونده ورود کرد .

بانک مرکزی حجم تعهدات ایفا نشده از سوی این صادرکننده در سامانه نیما را در مقابل حجم معاملات ۷۲ میلیارد یورویی در این سامانه از زمان اغاز به کار رو ناچیز اعلام کرده و گفته تاکنون مطالبات بیش از ۶۰ درصد شاکیان پرونده از محل منابع ریالی و ارزی صادرکننده پرداخت شده.

با این حال سایتگذاری پولی از یکسری فشارهای غیرمتعارف پرده برداشته و اعلام کرده که این فشارها باعث می شه بانک مرکزی تلاشی که فارغ از وظایف ذاتی خود در این پرونده آغاز کرده رو متوقف کند.

 

قیمت مرغ همچنان خبرساز است!

 ستاد تنظیم بازار اعلام کرده قیمت مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم مرغ گرم همچنان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است؛ البته وقتی با خرده فروشی ها تماس می گیریم قیمت مرغ را همچنان حدود ۳۰ هزار تومان اعلام می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران هم شرکت پشتیبانی امور دام کشور را مسئول تأمین مرغ با قیمت مصوب تا تنظیم بازار دانسته و گفته که برای کنترل بازار باید روزانه ۳۰۰  تن مرغ با قیمت مصوب عرضه بشود اما در حال حاضر میزان توزیع روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن میباشد.

 

دوگانه معیشت و سلامت:

مرکز افکار سنجی ایسپا یک نظرسنجی از تهرانی های بالای ۱۸ سال انجام داده. پرسش این نظرسنجی این بود که در حال حاضر بیشتر مشکلات اقتصادی شما را نگران می کند یا بیماری کرونا؟ نتایج پالایش پاسخ به این نظرسنجی نشان می ده که ۵۲ درصد مشکلات اقتصادی و معیشتی را نگران کننده اعلام کردند و ۴۸ درصد بیماری کرونا را باعث نگرانی عنوان کردن.

اما به تفکیک گروه زنان و مردان، زنان در دوگانه معیشت و سلامت، بیشتر نگران بیماری کرونا هستند تا معیشت‌ و در مقابل  مردان بیش از اینکه نگران سلامت و بیماری کرونا باشند، از بابت معیشت و مشکلات اقتصادی نگرانی بیشتری دارند.

 

اخرین اخبار بودجه ای:

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که برای سال اینده علاوه بر پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان شاغل دولتی و بازنشستگان کشوری، همسان سازی حقوق بازنشتگان هم اجرا می شود و منابع آن پیش بینی شده.

 

پس از اینکه اخیرا نائب رئیس کمیسیون اقتصادی رکوردهای لایحه بودجه ۱۴۰۰ را اعلام کرد و پیشنهاد رد کلیات این لایحه را ارائه کرد، حالا یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس در توئیتی لایحه بودجه ۱۴۰۰ را قابل تصویب ندانست و معتقد است که دولت باید این لایحه را پس بگیره و اصلاح کند.

 

قیر رایگان نداریم:

پس از اینکه مجلس در مردادماه طی مصوبه ای طرح قیررایگان را تصویب کرد، سازمان برنامه و بودجه رسما اعلام کرد نظر دولت در بودجه ۱۴۰۰ اینه که بودجه قیر هم باید مثل سایر مصالح طرح‌های عمرانی دیده شود.

سازمان برنامه همچنین تاکید کرده که روش مجلس برای توزیع قیر رایگان غیر معمول است و دولت به شدت با آن مخالف است چرا که  گزارش‌های مجلس هم از فساد گسترده آن خبر می‌دهد.

 

استخراج بیش از ۸ میلیون تن سنگ آهن در سنگان:

علی همتی، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان از استخراج ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن طی ۸ ماه امسال خبرداد و گفت عملا فعالیت های اصلی مجتمع سنگ آهن سنگان وارد فاز جدیدی شده.

مدیر این مجتمع همچنین از اشتغال زایی برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم خبرداده

امکانات جدید بانک سینا در پیک دوم کرونا:

با شروع پیک دوم کرونا و ابلاغ بانک مرکزی به بانکها برای افزایش سقف انتقال وجه، بانک سینا امکان فعال سازی نرم افزار موبایل بانک به صورت غیر حضوری را فراهم کرده و همه کارت های متصل به بانک سینا که تا پایان سال منقضی شوند به طور خودکار برای یک سال دیگه تمدید می شوند.