امروز رئیس سازمان هواپیمایی توضیحات بیشتری در این مورد داده و گفته که ماجرا پیگیری می شود. ضمن اینکه قرار است در همکاری با وزارت بهداشت تصمیمی گرفته شود که دیگر نتیجه تست های آزمایشگاهی قابل جعل نباشند.

 

انگیزه پشت تست های تقلبی کرونا چیست؟

چند روزیست که بحث درباره استفاده مسافران پروازهایی که نیاز به تست منفی کرونا دارند، تقلب می کنند و از نتیجه های جعلی استفاده می کنند داغ شده. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم موضوع را تایید کرده و گفته برخی مسافران هوایی با تست PCR جعلی به هواپیماها وارد میشوند که البته در کشورهای دیگر نیز رخ داده و در جلسه مشترکی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم آن را بررسی خواهیم کرد.

البته این خبر را اول وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و در این مورد به سازمان هواپیمایی هشدار داد. حالا انگار قرار بوده امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شود تا راه های جلوگیری از این اتفاق را بررسی کنند. چند وقت پیش هم اداره پلیس اتحادیه اروپا اعلام کرد نتیجه منفی تست کرونا به صورت آنلاین فروخته میشود و مردم به راحتی محدودیت های تردد در اروپا را دور می زنند.  اخیرا گزارش هایی هم در داخل کشور منتشر شد که میگفت بعضی ها در شبکه های اجتماعی آگهی میدهند برای ارائه تست منفی یا مثبت کرونا، گویا رقمی بین یک تا سه میلیون هم برای این کار دریافت می کنند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که نتیجه تست مثبت کرونا چه فایده ای دارد که مردم حاضرند اینقدر پول خرج کنند، در جواب باید بگوییم که ان به نظر میرسد موضوع دو سه هفته سر کار نرفتن در میوان است که عده ای حاضرند به خاطرش این اندازه پول بدهند. حتی یکی از رسانه ها تحقیق کرده بود و فهمیده بود که بعضی از شاخ های مجازی برای بیشتر مطرح کردن اسمشان و جلب توجه در شبکه های اجتماعی از این روش استفاده می کنند.