اما چگونه می توان این کارت ها را دریافت کرد و چه جزئیاتی دارند؟

 

معرفی کارت اعتباری الکترونیکی با پشتوانه سهام عدالت و یارانه

رئیس جمهور دیروز در از کارت اعتباری الکترونیکی با پشتوانه سهام عدالت و یارانه خبر داد و گفت از هفته آینده  این کارت ها در اختیار مردم قرار میگیرد. اما این کارت های اعتباری را چطور باید دریافت کرد؟

 محمد شریعتمداری وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی شامگاه دیشب در حساب کابری توئیتر خودش متنی را با هشتگ یک گام به جلو منتشر کرد و گفت مردم بدون نیاز به مراجعه به بانک میتوانند کارت اعتباری سهام عدالت  دریافت کنند.

جزئیات کارت اعتباری سهام عدالت  چیه؟

 به گفته رئیس جمهور این کارت برای سهام عدالت یک میلیونی اعتبار ۱۴ میلیون تومانی دارد و سهامداران ۵۰۰ هزار تومای میتوانند از اعتبار ۷ میلیون تومانی بهره مند بشوند. بر این اساس یک خانوار سه نفره میتواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند. در حال حاضر هم دو بانک تجارت و ملی زیر ساخت های لازم را انجام دادند. بانک ملی از اسفند ۹۹ و بانک تجارت هم از ۷ فروردین اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کردند. نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این که افراد باید در هر دو بانک حساب داشته باشند و از طریق اپلیکشن بانک اقدام به ثبت نام کنند و اینکه حتما باید کارت ملی جدید داشته باشند. کارت های اعتباری که صادر میشوند به مردم این امکان را میدهند که ۵ ماه بدون پرداخت یک ریال بهره به صورت موردی یا یک جا کالاهای مورد نیاز را از فروشگاه های زنجیره ای منتخب تهیه کنند. براساس اعلام بانک ملی حدود ۵ هزار واحد فروشگاهی فعلا موجود است و در آینده هم به ۳۲۰ هزار فروشگاه  میرسد.