بعد از ۵۱ سال قانون پولی و بانکی کشور بالاخره تغییر کرد. امروز رئیس مجلس قانون جدید بانک مرکزی را به دولت ارسال کرد. از افزایش استقلال و اقتدار سیاستگذار پولی، تمرکز بر کنترل تورم و اصلاح ناترازی شبکه بانکی به عنوان امتیازات قانون جدید یاد می‌شود.

وزیر کار به مصوبه افزایش حقوق بازنشسته‌ها که در مجلس تصویب شده واکنش نشان داده. مرتضوی اعلام کرده که این مصوبه قابل اجرا نیست و اگر مجلسی منبعی برای این پرداخت پیش‌بینی کرده‌، حتما به دولت اعلام کند. به تازگی و در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه مجلسی‌ها به افزایش حقوق بازنشسته‌ها و متناسب‌سازی آن با حقوق شاغلان رای مثبت دادند، طبق مصوبه مجلس در مدت ۳ سال میزان دریافتی مستمری بازنشستگان باید به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفته مشکل تامین برق متروی پرند برطرف شده و این خط مترو در هفته جاری با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

​ایران فاقد تسلیحات هسته‌ای است، این اعتراف مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در گفتگو با شبکه فرانس ۲۴ مطرح شده. گروسی از ایران خواسته با بازرسای آژانس همکاری کامل‌تری داشته باشد تا به ایجاد اعتماد بین‌المللی درباره صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به رییس جمهور نامه نوشته و خواستار بازنگری در مصوبه افزایش هزینه‌های انبارداری و بندری شده. حسین سلاح‌ورزی در این نامه افزایش حدودا ۴ برابری هزینه‌های انبارداری و بندری برای دومین بار در سال جاری را از جمله تصمیماتی دانسته که با رویکرد تسهیل تولید و تجارت مغایر است.

پنتاگون اعلام کرده که حمله کننده‌ها به نفت‌کش اسرائیلی احتمالا سومالیایی بوده‌اند. سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفته، دزدی دریایی در منطقه رو به کاهشه اما این حمله به وضوح یک رویداد مرتبط با دزدی دریایی بوده.