رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی گفته، اتفاق بزرگی افتاده که در جذب سرمایه خارجی موثر خواهد بود. قرار است ارز سرمایه‌گذاران خارجی از سوی بانک مرکزی به نرخ ترجیحی و نه قیمت بازار مبادله خریداری شود. علی فکری نرخ را اعلام نکرده اما گفته این قیمت حتما از نرخ بازار مبادله بالاتر خواهد بود.

رییس سازمان توسعه تجارت از اختلال در سامانه‌های بانک مرکزی برای وکالتی کردن حساب‌های متقاضیان خرید خودروی وارداتی خبر داده. به گفته مهدی ضیغمی، با این اختلال، مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی تا پایان روز شنبه ۲۱ بهمن ماه تمدید شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی برای تولید محتوای گردشگری به ایران خبر داده. علی اصغر شالبافیان گفته این ۲۰ اینفلوئنسر از کشورهایی همچون چین، مالزی و برزیل برای تولید محتوای گردشگری به ایران خواهند آمد.

وزیر راه و شهرسازی گفته: اخیرا تمایل چینی‌ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده‌ و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه‌گذاری داده‌اند.

طبق گزارش تازه مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور، حجم آب موجود در سدها هم از ابتدای سال آبی جاری تا چهاردهم بهمن‌ماه به ۲۱ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که کاهش ۲ درصدی را ثبت کرده و باعث شده تا هم اکنون ۵۸ درصد حجم سدهای کشور خالی باشد.

در ششمین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از مجموع ۴۶ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی عرضه شده، ۳۴ شمش طلای استاندارد معامله شد.

وزیر نفت از امضای حدود هشت قرارداد توسعه میدان‌های نفتی و گازی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار تا پایان امسال خبر داده است.