رئیس کل گمرک گفته، درآمد حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۳ ردیف درآمدی گمرک در سال جاری به ۷۸ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۷۹ درصدی همراه بوده.

وزارت اقتصاد اعلام کرده، مجموع معافیت‌ها و تخفیفات در ۹ ماهه امسال به بیش از ۵۵.۳ هزار میلیارد تومان رسیده. معافیت‌ها و تخفیفات گمرکی در این دوره زمانی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده. بیشترین معافیت ها و تخفیف را هم مالیات بر ارزش افزوده داشته که رقم آن بیش از ۲۶.۷ هزار میلیارد تومان بوده.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، نرخ تورم را مانع ارزانی خودروها دانسته و گفته: مگر قیمت مرغ، گوشت، روغن و ... ارزان می‌شود که خودرو ارزون شود. اگر نرخ تورم کاهشی شود، قیمت خودرو در بازار هم ارزان می‌شود.

نظرسنجی اخیر مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نشان می‌دهد شاخص مدیران خرید یا همون شامخ دی‌ماه با کمی بهبود به ۵۰.۸۴ رسیده اما در چند ماه گذشته بخش قابل توجهی از شرکت‌ها با ظرفیت پایین‌تر از توان خود تولید کرده‌اند و برای جبران فشار هزینه‌ها و با توجه به کمبود مواد اولیه و مشکلات تامین مالی، نیروی انسانی رو کاهش داده‌اند. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها در ماه‌های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی کشور با کمبود نیروی کار ماهر و عدم تمایل نیروی انسانی به اشتغال روبه‌رو بوده‌اند.

معاون نظارت بانک مرکزی از انحلال موسسه اعتباری کاسپین خبر داده. به گفته فرشاد محمدپور این انحلال در ادامه انحلال‌هایی اتفاق افتاده که برای موسسه‌های نور و توسعه اجرا شده.