آیین‌نامه واردات خودروهای نو به پیشنهاد وزارت صمت اصلاح و تصویب شد و براساس آن ورود و ترخیص خودروها بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز، قاچاق محسوب شده و ممنوع است. طبق آیین‌نامه جدید، ثبت سفارش صادره پس از ورود خودرو به کشور، جهت ترخیص خودرو از گمرک فاقد اعتبار خواهد بود.

فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی، بندر بوموسی افتتاح می‌شود که به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بهره‌برداری از این بندر، این جزیره میزبان گردشگران می‌شود.

مزایده ۱۱۴۸ اموال غیرمنقول سازمان اموال تملیکی از امروز آغاز شده که در این مزایده ۴۸۴ ملک شامل مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی به ارزش پایه ۳,۷۰۰ میلیارد تومان عرضه می‌شود. در این مزایده از استان تهران ۲۵ ملک عرضه شده که املاک شاخص به مزایده گذاشته شده شهر تهران در خیابان‌های ولیعصر مرکز کامپیوتر تهران، میرداماد، فرشته، تهرانپارس، قزوین و سعادت آباد قرار دارند.

آمارها و داده‌های بانک مرکزی از تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در ۱۰ ماهه نخست امسال حاکی از این است که در این مدت، بیش از ۴ هزار و ۳۰۸ همت تسهیلات بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد رشد کرده. سهم خانوارها از تسهیلات امسال ۱۸.۶ درصد بوده است.

تراز تجاری مناطق آزاد کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال حدود منفی ۲.۸ میلیارد دلار بوده. آمارهای رسمی از گمرک حکایت از این دارد که در این مدت حتی یک دلار کالا از منطقه آزاد کیش صادر نشده.

وزیر اقتصاد امروز در جمع اقتصاددانان در پاسخ به سوال یکی از اساتید اقتصادی که پرسیده بود، فرماندهی اقتصاد کشور کجاست؟ گفته، نظر دولت این است که مجموعه تیم اقتصادی اختلافات و نقطه نظرات مختلف را زیر نظر معاون اول جمع‌بندی کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفته: بسیاری از کالاهای اساسی از جمله مواد خوراکی و کالاهای مصرفی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.