بالاخره بعد از نخستین‌ خبرهایی که از واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس شنیده شده بود، امروز آیین رسمی واگذاری این دو تیم برگزار شد. وزیر اقتصاد از پیگیری حق پخش تلویزیونی بازی‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد و در حاشیه این نشست، مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد که طبق توافقی که در کنسرسیوم بانکی انجام شده، مدیریت باشگاه پرسپولیس از طریق مدیریت پیمان در سال اول به شهرداری تهران واگذار می‌شود.

وزیر اقتصاد خبر داد که  سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومن مالیات معوقه وصول شده. خاندوزی خبری هم در باره بدهی‌ خارجی ایران داده و گفته مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران رو تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم.

وزیر ارتباطات گفته موضوع رفع فیلتر گوگل‌پلی را برای بار سوم در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدواریم که پس از بررسی گوگل پلی رفع فیلتر شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفته نظر دولت درباره تعطیلات دو روزه پایان هفته مشخص است اما مجلس باید در این زمینه به نتیجه نهایی و قاطع برسد. محمد حسینی توضیح داده که بخش‌های مختلف در شهر تهران پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند و دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج شنبه‌ها نزدیک است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه در جلسه این کمیسیون خبر داده و گفته: گزارش کمیسیون تلفیق هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس و بازارهای خارج از بورس از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود.

سازمان ملل روز سه‌شنبه خواستار «تحقیق روشن، شفاف و معتبر» درباره گورهای دسته‌جمعی کشف‌ شده در دو بیمارستان بزرگ در غزه شده که توسط سربازان اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته بودند.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس حاکی از این است که درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه امسال هزار و ۲۹۰ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۴ درصد رشد کرده.

بررسی جداول بودجه امسال نشان می‌دهند که سازمان برنامه و بودجه، هزینه برخی دستگاه‌ها را به طور نامتعارف افزایش داده و بین دستگاه‌ها تبعیض قائل شده. دیوان محاسبات کشور گزارش داده که بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ حاکی از این است که هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از ۲۱۷ درصد و سازمان اداری و استخدامی ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این در حالیه که وزارت آموزش و ‌پرورش ۲۰ درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های وابسته و تابعه آن ۱۶/۸ درصد افزایش هزینه داشتند.

رئیس کمیته حساب‌های عمومی در پاکستان گفته اگر آمریکا اجرای پروژه خط انتقال گاز توسط ایران و پاکستان را تایید نمی‌کند باید جریمه آن را بپردازد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه گفته که با تدابیر وزیر و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین به مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از افزایش ۱۰ برابری حضور گردشگر خارجی در کیش و همچنین سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در بخش تجاری، مسکن و هتل های جزیره خبر داده.