سرپرست ریاست جمهوری به اختصاص ۶۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی و غیربانکی در راستای ساخت مسکن بر اجرای هر چه سریع‌تر تعهدات بانک‌ها در اجرای قانون جهش تولید مسکن تاکید کرده و گفته رئیس کل بانک مرکزی باید بانک‌هایی که تاکنون نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند را طی یک هفته آینده مشخص کند و تعهدات لازم را از آنها بگیرند.  

رسوب ۱.۵ میلیارد دلار کالا در گمرک 

فهرستی از ۱۲۰ صاحب کالا که کالاهای آنها در جریان تشریفات ترخیص بوده اما ترخیص نشده از سوی گمرک منتشر شده. طبق گزارش گمرک ارزش این کالاها حدود ۱.۵ میلیارد دلار است.

سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که امکان اخذ ثبت سفارش جدید برای واحدهای بازرگانی برقراره اما اولویت اول با ۷۵۰ کد تعرفه‌ای است که در تامین کالاهای مورد نیاز کشور مهم هستند.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفته، دولت هنوز با گندم‌کاران تسویه‌حساب نکرده و ۳۷.۸ هزار میلیارد تومان بدهکار است. دولت امسال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان از گندم‌کاران تحویل گرفته و از این ۴۰هزار میلیارد تومان فقط ۲.۳ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده یعنی فقط شش درصد از کل بدهی.

داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که در هفته گذشته و در سومین حراج اوراق مشارکت دولتی حدود ۲ همت از ۳۵ همت اوراق عرضه شده به فروش رسیده. این در حالی است که نرخ سود اسمی و موثر اوراق انتشار یافته در هفته گذشته بالاتر از سایر هفته‌ها بوده و معادل ۲۳.۵ درصد اعلام شده.

محمد مخبر مصوبه هیات وزیران در مورد «استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳» را ابلاغ کرد.

مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده که لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جلسه هیأت عالی نظارت بررسی و به تایید رسید و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه هم به شورای نگهبان اعلام شده.

در جلسه روز دوشنبه ۷ خرداد، با استقرار رئیس سنی و دبیران هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم، زنگ رسمی اولین جلسه این دور مجلس دوازدهم به صدا درمی‌آید.

طبق ماده ۳۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اعضای شورای برگزاری انتخابات یعنی افرادی که مستقیما در اجرا یا برگزاری نقش دارند، نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

«بن‌ سلمان» به ایران می‌آید

ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با محمد مخبر، دعوت سرپرست ریاست جمهوری برای سفر به ایران را پذیرفته است.