شهردار تهران از فهرست وزرای محبوبش رونمایی کرده و گفته در کابینه فعلی آدم‌های شایسته‌ای هستند که از آن‌ها در دولتم استفاده میکنم. 

حسن روحانی هم امروز با انتقاد از شورای نگهبان گفته این شورا با خروج از اختیارات قانونی خود، حق انتخاب آزادانه مردم را محدود کرده و از پاسخگویی سر باز می‌زند. 

سرلشکر یحیی صفوی گفته ایران با روسیه و چین روابط نسبا خوبی دارد اما این دو کشور هر دو منافع‌محور هستند و باید در مناسبات سیاست خارجی این ملاحظه را داشته باشیم. 

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفته، از ۴۸ تخته فرش سرقت شده هیچ فرشی پیدا نشده. 

گزارش مرکز آمار از رشد اقتصادی کشور در سال گذشته حاکی از این است که تولید ناخالص داخلی ایران با نفت به ۵.۷ درصد رسیده که رشد بالای ۲۰ درصدی بخش نفت، نقش پررنگی در این رشد داشته است. رشد اقتصادی کشور در سال گذشته بدون نفت هم ۳.۴ درصد برآورد شده بود. 

گزارش بانک جهانی از چشم‌انداز اقتصادی جهان نشان می‌دهد که برای اولین بار در سه سال اخیر اقتصاد جهان به ثبات رسید اما این گزارش از کاهش رشد اقتصادی ایران تا سال ۲۰۲۶ نیز خبر داده است. 

وزیر ارتباطات خبر داده که این وزارتخانه ۲۰ گیگ اینترنت رایگان در قالب یک بسته ۳۰ روزه برای مردم در نظر گرفته تا بتوانند از طریق سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی، اخبار مربوط به انتخابات و نامزدها را پیگیری کنند. 

سرپرست ریاست جمهوری، ترمیم حقوق کارکنان نظام سلامت تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان را که در قالب اصلاحیه قانون بودجه امسال انجام شده را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده. 

گزارش ماهانه اوپک نشان می‌دهد که قیمت نفت سنگین ایران پس از چهار ماه رشد در ماه مه یعنی ماه گذشته میلادی با کاهش روبرو شده. قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه مه، به ۸۴ دلار و ۱۳ سنت رسیده که چهار دلار و ۶۶ سنت یعنی ۵.۲ درصد نسبت به ماه قبلش کاهش پیدا کرده. تولید نفت ایران در این ماه هم با هفت هزار بشکه افزایش در روز به ۳.۲۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده. 

مدیرعامل توانیر خبر داده که میزان ناترازی برق در تابستان امسال حدود ۱۰ هزار مگاوات است که البته این رقم در ابتدای دولت ۱۵ هزار مگاوات بوده. 

وزارت اقتصاد از تصمیمی برای ماندگاری خودروسازان در بازار سرمایه خبر داده.

۲ مرد آمریکایی به اتهام تلاش برای فروش نفت ایران به چین به زندان محکوم شدند. ایسنا گزارش داده که وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده ۲ مرد در ایالت تگزاس که در ماه نوامبر توسط یک هیئت منصفه ایالات متحده به اتهام تلاش برای فروش نفت ایران بر خلاف تحریم‌های آمریکا و طرح‌ریزی برای پولشویی مجرم شناخته شده بودند، به ۴۵ ماه زندان محکوم شدند. 

رییس جمهور روسیه، قانون تجارت آزاد ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد. این قانون برای اجرایی شدن نیازمند تصویب پارلمان‌های چهار کشور دیگر عضو این اتحادیه و مجلس ایران هم برسد.