امروز خبری در فضای مجازی پیچید که از سوقصد به یکی از نامزدهای انتخابات در سفر تبلیغاتی به کرمانشاه حکایت داشت. کریمی دادستان مرکز استان کرمانشاه این خبر و حتی بازداشت پنج شرور مسلح را تکذیب کرد. امروز هر دو نامزد انتخابات به کرمانشاه سفر کرده بودند.

دفتر ریاست جمهوری جدول افزایش سقف اجازه بها را ابلاغ کرد. مجوز افزایش اجاره‌بها در استان‌های مختلف بین ۲۲ تا ۲۵.۲ درصد تعیین شده. زاهدان با ۲۲ درصد کمترین میزان سقف رشد را دارد و یزدی‌ها اجازه افزایش ۲۵.۲ درصدی اجاره‌بها را پیدا کرده‌اند. سقف افزایش اجاره بها در شهر تهران هم ۲۵ درصد تعیین شده. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی‌ مسکن از سوی سرپرست ریاست ‌جمهوری خبر داد. 

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفته تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ ملک مازاد دولت شناسایی شده و این سازمان در تلاش است که این میزان را به ۴ هزار ملک برساند. 

بانک مرکزی گزارش داده که با مدیریت کل‌های پولی توسط این بانک، نرخ رشد نقدینگی که در پایان شهریور ۱۴۰۰ به رقم ۴۰.۵ درصد رسیده بود در روند نزولی، در پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۴.۳ درصد کاهش یافت.

در این گزارش اشاره شده که طبق محاسبات بانک مرکزی، نرخ ‎تورم نقطه به نقطه و نیز سالانه شاخص بهای مصرف‌کننده در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به شهریور ۱۴۰۰ به ترتیب به میزان ۱۹.۹ و ۱۶ واحد درصد کاهش یافته است. 

گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن خرداد ماه حاکی از این است که تورم نقطه‌ای مسکن به سطح قبل از جهش قیمت‌ها در سال ۹۶ رسیده. قبل از این، تورم تک رقمی مسکن را در مهر ۹۶ داشتیم.

سرپرست ریاست جمهوری برای شرکت در بیست‌و‌چهارمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای امشب عازم آستانه پایتخت قزاقستان می‌شود، این اولین حضور ایران در این اجلاس به عنوان عضو رسمی است.