از میان چهره‌هایی که در روزهای اخیر رسانه‌ها به عنوان گزینه‌های حضور در هیات دولت از آنها نام می‌بردند، سید عباس عراقچی، محمد شریعتمداری، محمدجواد آذری جهرمی، رضا صالحی امیری،‌ احمد میدری، علی طیب‌نیا، محمد جواد ظریف و علی ربیعی در مراسم حضور داشتند. 

محمد جواد ظریف، رییس شورای راهبری در توییتی خبر داده که دیشب دوشنبه ۸ مرداد ماه آخرین جلسه شورای راهبری تشکیل شد و این شورا با بیش از ۳۰ جلسه نیم‌روزی توانسته برای هر کرسی کابینه پیشنهادها را ارزیابی و بعد از گفت‌وگوهای تفصیلی و نظرخواهی مخفی گزینه‌های برتر را به رییس جمهور معرفی کند.

امروز خبری در فضای مجازی درباره دستور تعلیق مصوبات ۲۵ روز گذشته توسط دولت دست‌به‌دست شد که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این خبر را تکذیب کرد. 

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، از ارسال لایحه دو فوریتی اصلاح بند مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. 

بعد از آنکه رییس مرکز بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد خبر داد دو مقام ارشد وزارت صمت به عنوان متخلف در حوزه بخشنامه‌های تجاری به دادگستری معرفی شدند، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم، به تسنیم گفت که این تخلفات در جلسه‌ای با حضور وزیر صمت بررسی شد که در این جلسه قرار شد بدون نیاز به ورود قوه قضاییه، وزارت صمت موضوع را حل و فصل کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل ۴ هزار و ۸۲۷ پرونده مالیاتی خانه‌های خالی ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی و الزام مالکان جهت عرضه ملک به بازار مسکن خبر داد.

رییس ستاد نوسازی ناوگان گفته برای ترخیص خودروهای کارکرده، ۲ تا ۷ گواهی اسقاط نیاز است و این تعداد به نوع خودرو و رتبه انرژی خودروی وارداتی بستگی خواهد داشت. 

به گفته مهران سالاریه، نیازی به داشتن خودروی فرسوده نیست و متقاضی در مرحله ترخیص و زمانی که به شماره‌گذاری خودرو نیاز دارد باید به سامانه ستاد نوسازی مراجعه و آنجا گواهی اسقاط را با مبلغ ۳۵ میلیون تومان یعنی به میزانی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین کرده، خریداری کند، بعد از این اقدام می‌تواند مجوز شماره‌گذاری را دریافت و خودرو را ترخیص کند.

نتیجه یک نظرسنجی که توسط مرکز افکار سنجی سرمایه انجام شده نشان می‌دهد که نزدیک به ۵۱ درصد مردم به میزان زیاد و خیلی زیاد به بهبود وضعیت معیشت توسط رئیس‌جمهور جدید امید دارند.

پنج فرد آگاه به رویترز گفتند که ایالات متحده در حال انجام اقدامات دیپلماتیک برای بازدارندگی اسرائیل از حمله به بیروت، پایتخت لبنان است. یک مقام ایرانی به رویترز نیز گفته که ایالات متحده حداقل سه بار از زمان حمله روز شنبه به بلندی‌های جولان پیام‌هایی را به تهران منتقل کرده و «هشدار داده که تشدید اوضاع برای همه طرف‌ها مضر است».