رهبری در پیامی تاکید کردند که رژیم صهیونیستی با این اقدام زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری نیز ترور هنیه را تسلیت گفت و یادآوری کرد که پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پرقدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود.

رئیس‌ مجلس‌ نیز در واکنش به ترور هنیه گفت: خونخواهی شهید اسماعیل هنیه را وظیفه قطعی خود می‌داند.  

رئیس قوه قضاییه با پیامی ترور شهید اسماعیل هنیه را یک اقدام بزدلانه تروریستی عنوان کرد و نوشت: خون مطهر این شهید والامقام، حماسه ساز می‌شود و افق گشایی می‌کند.

محمدجواد ظریف نیز در  شبکه ایکس نوشت: نتانیاهو منطقه و جهان را به سوی پرتگاه فاجعه پیش می برد، درست در روز تحلیف رئیس جمهور پزشکیان که مردم ایران، منطقه و جهان را به صلح و آرامش و همدلی فرا می‌خواند.

تیترهای رسانه‌های جهان، نگرانی از گسترش جنگ و به کما رفتن مذاکرات صلح در غزه را نشان می‌دهند. سی ان ان گزارش داده که سایه جنگ تمام عیار سنگین‌تر شده و تایم از افزایش خطر جنگ تمام عیار خبر داده است. برخی از رسانه‌های دنیا مانند اسکای‌نیوز از تاریک‌تر شدن آینده خاورمیانه نوشتند.

در واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه، پیش‌بینی عجیب خبرنگار مشهور آمریکایی، سروصدای زیادی کرده، ریچارد گولدبرگ خبرنگار مشهور آمریکایی ساعاتی قبل از ترور هنیه در صفحه مجازی خود نوشته بوده که نیروی هوایی اسرائیل دامنه قدرت خود را امشب نشان می‌دهد.

این پیام نگاه‌ها را به سمت ایالات متحده و اینکه در جریان این ترور بوده یا نه، کشانده. البته کاخ سفید اعلام کرده که از گزارش‌های مربوط به ترور مطلع است، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفته که هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع آمریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد.

کشورهای منطقه همچون قطر، عراق و اردن ترور هنیه در خاک ایران را نقض صریح قوانین بین‌المللی اعلام کردند.

عمان هم اعلام کرد که این اقدام، تضعیف آشکار تلاش‌ها برای دستیابی به صلح و ثبات در منطقه‌ است.

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هم گفته، ترور هنیه یک اقدام بزدلانه و اتفاقی خطرناک است و توده‌ها و نیروهای مردمی را به اتحاد، صبر و استواری در برابر اشغالگری اسرائیل فرا خونده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس هم در واکنش به این ترور بیانیه‌ای صادر کرده است.

 سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس گفته ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

وزارت خارجه روسیه، ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را یک «جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول» خوانده است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم ترور «اسماعیل هنیه»، رهبر حماس در ایران را محکوم کرده و آن را «خائنانه» خوانده است.

 سخنگوی وزارت خارجه چین هم اعلام کرد که پکن به این حادثه توجه دارد و عمیقاً نگران است که این حادثه منجر به بی‌ثباتی بیشتر وضعیت در منطقه شود.

 درحالی که کشورهای مختلف دنیا به ترور شبانه هنیه واکنش نشان دادند و این اقدام را از سوی اسرائیل دانستند، هنوز اسرائیلی‌ها واکنش رسمی به این ترور نداشتند و حتی شبکه المیادین خبر داده که نتانیاهو به وزرای کابینه رژیم صهیونیستی دستور داده در خصوص خبر ترور اسماعیل هنیه، اظهار نظر نکنند.

 ارتش اسرائیل هم در واکنش به انتشار گزارش‌هایی درخصوص ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران به سی ان ان اعلام کرده که به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های خارجی واکنشی ندارد.

 البته وزیر قدس و میراث اسرائیل سکوت نکرده و نسبت به این ترور واکنش نشون داده است، این وزیر افراطی کابینه اسرائیل درباره ترور هنیه گفت این روشی درست برای پاکسازی دنیاست! هر چند که اسرائیلی‌ها هنوز واکنشی رسمی به این ترور نداشتند اما تمام کشورهای دنیا این ترور را ناشی از اقدام اسرائیلی‌ها اعلام کردند.

حتی ترتیا پارسی معاون اجرایی موسسه کوئینسی در پیامی از پشت پرده ترور هنیه نوشته و گفته، این ترور چندین مزیت برای نتانیاهو به ارمغان می‌آورد. یک اینکه مذاکرات آتش‌بس را از بین می‌برد، دوم اینکه ممکن است دیپلماسی جدید ایران و آمریکا را از بین ببرد و سوم اینکه ممکن است جنگی که نتانیاهو برای ماندن به دنبال آن بوده آغاز شود.