نکته جالب در مورد پورمحمدی این است که او از معدود افرادی است که سابقه مدیریت در سطوح بالای ۳ نهاد مهم اقتصادی دولت یعنی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه را در پرونده خود دارد. 

نکته استثنایی دیگر در مورد پورمحمدی این است که با هر ۳ رئیس جمهور اخیر کار کرده و در دولت‌های آنها پست مهمی داشته است. 

پورمحمدی پیش از این تو دولت محمود احمدی نژاد، قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی بود. معاونت امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی را هم در دولت احمدی نژاد تجربه کرده است.

اما پورمحمدی در دولت حسن روحانی به سازمان برنامه و بودجه رفت و ۸ سال معاون محمدباقر نوبخت بود.

معاونت برنامه ریزی، معاون امور تولیدی و در نهایت معاون امور اقتصادی سازمان برنامه هم به کارنامه اش تو این ۸ سال اضافه شد. پورمحمدی کسی بود که در دولت ابراهیم رئیسی هم از معدود بازماندگان دولت روحانی شد، او در همون پست قبلی با مسعود میرکاظمی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کار کرد. 

امروز رئیس جمهور دو حکم دیگر هم زد، علی طیب نیا که در برخی محافل او را رئیس تیم اقتصادی دولت می‌دانند، به سمت مشاور عالی رئیس جمهور منصوب شد و  عنوان معاون امور مجلس رئیس جمهور هم به شهرام دبیری رسید. 

نماینده بوکان که اعتراض او به اعلام وصول نشدن طرح رفع فیلترینگ در صحن علنی مجلس در سوم مردادماه، مجلس را به تنش کشیده بود، امروز درباره دلیل اعلام وصول نشدن طرح رفع فیلترینگ در مجلس به ایلنا گفته، به من گفتند رییس مجلس گفته دست نگه‌دارید. در این باره با قالیباف هم صحبت کردم که به من گفتن آقای پزشکیان می‌آید و قرار شده که یک کارهایی انجام دهد. 

محمدقسیم عثمانی درباره طرح رفع فیلترینگ هم توضیح داده که در این طرح گفتم که فیلترینگ را در زمان مساله امنیتی اعمال کنید مثل همه دنیا، اما زمانی که مساله امنیتی در کشور وجود ندارد این کار اعصاب مردم را خرد می‌کند، مردم سالی ۵ هزار میلیارد تومن پول فیلترینگ می‌دهند. 

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اعلام کرده که اوج بار مصرف برق تا الان ۲۳ بار از اوج مصرف سال قبل سبقت گرفته و متوسط رشد برق که عموماً ۴ درصد در سال بوده، امسال بالغ بر ۹ درصد افزایش پیدا کرده است. 

البته رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر نیز اعلام کرده که مصرف برق در کشور در مقایسه با سال گذشته ۸.۸ درصد رشد کرده که کمتر از ۹ درصد است.

شرکت توزیع برق تهران در اطلاعیه‌ای از مردم تهران خواسته میزان مصرف برق خود را کاهش دهند و برق اداراتی که اقدام به کاهش مصرف برق نکنند، قطع خواهد شد. 

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران خبر داده که بیشتر از ۸۰ تا ۹۰ درصد پسته ایران را خودروسازان صادر کردند که باعث زمین گیر شدن صادرکننده‌های اصلی پسته و تنزل جایگاه پسته ایران شده است. 

بانک مرکزی اعلام کرده که شبکه بانکی از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۵۶.۳ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و ۱۳.۸ هزار میلیارد تومان وام فرزندآوری پرداخت کرده، تا نیمه مرداد ماه سال گذشته ۷۷.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده بود.

مدیر عامل راه‌آهن خبر داد که پیش‌فروش بلیت‌های قطار برای مقصد عراق در ایام اربعین از فردا دوشنبه، ۱۵ مرداد ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود که با همان قیمت قبل به زائران ارائه خواهد شد. 

طبق اعلام گمرک، مسائل داخلی پاکستان و کاهش پذیرش کالاها از سوی گمرکات این کشور تجارت خارجی ایران و پاکستان را از گمرکات میرجاوه، کوهک، پیشین و ریمدان طی هفته‌ گذشته با کاهش مواجه کرده، در سال ۱۴۰۲ مبادلات تجاری ایران با پاکستان به لحاظ ارزشی ۸۲۰ میلیون و ۴۱۹ هزار دلار بوده است. 

وزیر امور خارجه اردن به تهران آمد و با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و پیامی از جانب پادشاه این کشور برای مسعود پزشکیان آورد.

وزیر خارجه اردن گفته حامل پیامی از جانب رژیم صهیونیستی به تهران یا بالعکس نیست، هدف از سفر به تهران حل‌وفصل اختلافات دو کشور به صورت صریح و شفاف برای خدمت به منافع دوجانبه است.

امروز برخی در شبکه اجتماعی ایکس و تلگرام مدعی شدند که سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا به‌دلیل جاسوسی در پرونده ترور شهید هنیه دستگیر شده. اما تسنیم این خبر راتکذیب کرد. 

امروز ناظران مجلس در شورای حقوق و دستمزد، شورای عالی مسکن، شورای عالی اقتصاد، شورای عالی شهرسازی و معماری، شورای عالی بورس و اوراق بهادار، ناظران مجمع عمومی بانک مرکزی و هیات نظارت بر چاپ و تحویل اوراق بهادار  منصوب شدند.