مسعود پزشکیان هم در مراسم معارفه پورمحمدی، تأمین رضایت مردم را رسالت اصلی دولت چهاردهم معرفی کرد و در توصیه‌ای به پورمحمدی گفت که سازمان برنامه و بودجه موظف است متناسب با میزان درآمد کشور بودجه را تدوین کند و به نیازها بر اساس اولویت‌بندی پاسخ دهد. 

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رییس‌جمهور امروز تکلیف خیلی از خبرسازی‌ها درباره زمان اعلام فهرست نهایی وزیران پیشنهادی را روشن کرده؛ او در گفت‌وگویی خبر داده که تصمیم‌گیری درباره انتخاب وزرای پیشنهادی در اختیار رییس‌جمهور است و تمام اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای می‌آید، دروغ است. 

ظریف گمانه‌زنی درباره صدور برخی احکام جدید را زیر سوال برده و گفته «اصلا اینطور نیست.» البته معاون راهبردی پزشکیان به فرایند زمانبر استعلام دستگاه‌های نظارتی اشاره کرده و با تاکید به اینکه برای هر وزارتخانه ۳ نامزد معرفی شده، گفته اسامی نهایی احتمالا شنبه آینده اعلام می‌شود.

سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت روسیه امروز در یک سفر کاری برنامه‌ریزی شده و با دستورکار مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی وارد تهران شد تا با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری دیدار کند. 

شورای امنیت روسیه اعلام کرد که قرار است در این مذاکرات، همکاری‌های دوجانبه و تقویتی در حوزه امنیتی تا پروژه‌های تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه خبر داد که در چارچوب توافق پولی ایران و روسیه، ایرانی‌ها از حدود یک ماه دیگر می‌توانند با کارت بانکی خود از خودپردازهای روسیه روبل بگیرند. 

رئیس‌کل بانک مرکزی هم ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ از امضای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه برای تبادلات تجاری میان ایران و روسیه خبر داده بود.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به اکوایران خبر داد که در هفته گذشته ۹۸ شهرک صنعتی در ۲۱ استان با کمبود برق مواجه شدند که در مجموع هزار و ۶۱۹ ساعت برق شهرک‌های صنعتی محدود شده است.

دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فردا سه‌شنبه ۱۶ مرداد ساعت کاری همه مراکز دولتی و بانک‌ها در ۱۵ استان کاهش پیدا کرده و از ساعت ۶ و نیم تا ۱۰ است. این ۱۵ استان تهران، اصفهان، البرز، قم، خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، بوشهر، یزد، مرکزی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه هستند. 

علی خدری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفته به میزان نگران‌کننده مصرف برق در استان نزدیک شدیم و وضعیت مصرف برق هشداری شده است.

کامبیز ناظریان، مدیرعامل توزیع برق پایتخت خبر داد که دیروز یکشنبه ۱۴ مرداد برق ۵۱ اداره شهر تهران به دلیل خاموش نکردن‌ سامانه سرمایشی در ساعت ۱۲ قطع شده است.

در ادامه رایزنی‌های مقامات کشورهای منطقه با مقامات ایرانی، عبداللطیف بن راشد الزیانی‌ وزیر امور خارجه بحرین با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی گفت‌وگو کرده است. 

باقری در این تماس گفته که سکوت در برابر اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، به نوعی پاداش دادن به آنها تلقی می‌شود، بنابراین ایران بر اساس قواعد و رویه‌های بین‌المللی انجام اقدام متقابل را حق خود می‌داند.

وزیر خارجه بحرین هم در این تماس خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه، حمایت از غیرنظامیان و تسهیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غیرنظامی شد. 

بانک مرکزی خبر داد که از اول فروردین تا ۱۲ مرداد ماه امسال بیش از پنج میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو تخصیص و تامین کرده است.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد که عرضه بلیت پروازها به فرودگاه نجف برای بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور از عصر امروز ۱۵ مرداد شروع شده است. قربانعلی گفته، نرخ بلیت یکسره از تهران به نجف پنج میلیون تومان و نرخ بلیت رفت و برگشت ۱۰ میلیون تومان است. 

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست خبری گفته که اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه در تهران نقض فاحش قوانین است و ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل، حق تنبیه متجاوز را دارد و کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز تردید کند.

رو خانا، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی تاکید کرده که آمریکا نباید وارد جنگ با ایران شود و جنگ عراق بزرگ‌ترین اشتباه آمریکا در قرن بیست و یک بوده است.  

مارک پوکان، دیگر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان هم گفته که من با روخانا موافق هستم، نباید با ایران جنگ شود. بیایید همه بر این موضوع به توافق برسیم.