امروز سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم یک مخالف داشت که البته آن مخالف معتقد بود که اثری در رای آوری وزیر نخواهد داشت. مجتبی زارعی در نطق خود گفته، من طبق آیین نامه به وزیر اطلاعات رأی منفی می‌دهم اما رأی من نمادین است اما امروز یک جهاد تبیین دارم هیچ یک از سروران عزیز را به رأی ندادن به آقای خطیب دعوت نمی‌کنم آیا دستگاه اطلاعاتی شکست نداشته است بله داشته است اما پیروزی‌های دستگاه اطلاعاتی بر ناکامی‌های آن برشکست‌هایش غلبه دارد. 

امروز در حالی که شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد در دولت محمود احمدی نژاد از همتی و برنامه‌های او حمایت کرد که حسین صمصامی سرپرست این وزارتخانه در دوره احمدی نژاد با همتی و برنامه‌هایش مخالف بود. 

حسینی گفته که همتی تجربه و تخصص لازم را دارد و نمی‌شود از افراد بی تجربه برای وزارت اقتصاد استفاده کرد. 

اما صمصامی نظر دیگری داشت و گفته عملکرد همتی در دوره‌ای که رئیس بانک مرکزی بوده نشان می‌دهد نمره قابل قبولی نمی‌گیرد و مدیریت ضعیف او بحران های جدی را در جامعه رقم زده است. 

یکی از جلسات پرسروصدای امروز، تقابل موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امور خارجه، یعنی عباس عراقچی بود. بخش عمده انتقادات مخالفان به برجام و نقش عراقچی در آن برمی‌گشت. محمدرضا احمدی‌سنگر، نماینده مخالف از وزیر پیشنهادی خارجه پرسیده چرا پس از خروج آمریکا از برجام ایران بر تعهدات خود ماند؟ 

امیرحسین ثابتی هم یک فیلم تقطیع شده از عراقچی پخش کرده و گفته نمایندگان نباید بر اساس این ادعا که وزیر خارجه مورد تایید مراجع بالا دست است منفعل عمل کنند. اما از آن طرف، منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه به عنوان نماینده موافق، عراقچی را یک دیپلماتیک جامع الاطراف که وزارت خارجه را می‌شناسد معرفی کرده است. احد آزادی‌خواه نماینده دیگر موافق، سعی کرد به نمایندگان یادآوری کند که وزارت خارجه جای سیاستگذاری نیست و اگر ما به سیاستگذاری‌ها ایراد داریم، سیاستگذاری‌ها در جای دیگری است و وزیر فقط مجری است. 

یکی از وزرایی که پیش‌بینی می‌شد کار سختی در مجلس داشته باشد محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان بود. بخشی از مخالفت‌ها با ظفرقندی به داخل حوزه بهداشت و درمان و نظرات ظفرقندی درباره تعرفه‌های پزشکی برمی‌گشت، اما بخش عمده مخالفت‌ها با وزیر بهداشت سیاسی و به علت اظهارنظرهایی بود که ظفرقندی در برهه‌های مختلف داشته است. 

مالک شریعتی یکی از نماینده‌های مخالف ظفرقندی گفته که باید خطوط قرمز نظام رعایت شود و مساله فتنه و فتنه‌گران از خطوط قرمز ما است و رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه نابخشودنی است.

اما سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تایید محمدرضا ظفرقندی در این کمیسیون خبر داده و گفته که وزیر پیشنهادی بهداشت مورد تایید است. 

آخرین وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم که امروز مورد بررسی بهارستان قرار گرفت، احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. میدری هم از جمله افرادی محسوب می‌شود که پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد کار سختی برای گرفتن رای اعتماد نماینده‌ها داشته باشد. در مورد میدری هم مخالفت‌ها بیشتر جنبه سیاسی داشته باشد.  

عباس گودرزی علت مخالفت خودش با میدری را فعالیت‌های آن در سال ۸۸ اعلام کرد، قاسم روانبخش نماینده دیگر مخالف با میدری هم گفته که برای این افراد ولایت فقیه و حکومت دینی معنا ندارد. 

تابستون امسال هم به رسم هر ساله برق صنایع و واحدهای تولیدی برای تامین برق بخش خانگی،‌ با محدودیت‌هایی مواجه شد، صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران با توجه به قطعی‌های برق در تابستان امسال گفته نمی‌شود که وزارت نیرو هر زمان بخواهد برق واحد‌های تولیدی را قطع کند و هیچ غرامتی به ان‌ها پرداخت نکند.

وزیر راه و شهرسازی خبر داده در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ فروند هواپیما وارد کشور شده و در حال حاضر مسیر ورود هواپیما کاملا باز است. با این حال مهرداد بذرپاش خبر نداده که این هواپیماها از چه کشورهایی و از چه کانال‌هایی وارد کشور شدند. 

بذرپاش همچنین اعلام کرده که توافقنامه ۲ میلیارد دلاری میان صندوق توسعه ملی و بانک مسکن برای ارائه تسهیلات ارزان به بخش حمل و نقل امضا شده است. 

امروز وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم پیش‌بینی هم کرد که مجلس به فرزانه صادق وزیر راه پیشنهادی مسعود پزشکیان رای مثبت دهد.

شاهین مستوفی، رئیس مرکز بازرسی و پولشویی سازمان امور مالیاتی از شناسایی سه‌هزار و ۷۰۰ پزشک متخلف خبر داده و گفته که این پزشکان به جای استفاده از کارتخوان، پول نقد از بیماران می‌گرفتند یا بیماران به حساب‌های بانکی پزشکان ویزیت را واریز می‌کردند.