حسین افشین، معاون علمی رئیس جمهور خبر داده که مسعود پزشکیان در حال پیگیری موضوع رفع فیلتر است و گفته با این پیگیری‌ها و تحقق آن، دیگر نیازی به اینترنت طبقاتی نیست.

معاون علمی رئیس جمهور مخالفت شخصی خود را با اینترنت طبقاتی هم اعلام کرده است.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات گفته محدودیت‌ها در فضای مجازی هیچ اثری ندارد، این یک واقعیت است و تنها کاری که می‌کند افزایش هزینه مصرف‌‌کننده و افزایش فرارهای امنیتی است. 

عارف گفته، از معترض نبودن نهادهای امنیتی برای محدودیت‌های فضای مجازی تعجب می‌کند چون شرکت‌های تامین‌کننده VPN جایگزین نهادهای امنیتی شدند. 

معاون اول از تصویب قوانینی گفته که در ۴ دهه گذشته تصویب شدند اما همه معتقدند که باید لغو شوند، مثل ممنوعیت ماهواره که در همه خانه‌ها هست. 

مراسم تودیع و معارفه وزرای ارتباطات حواشی هم داشت، برخی از خبرنگاران حوزه فناوری در فضای مجازی اعلام کرده بودند که این مراسم بدون حضور خبرنگاران برگزار شده است. 

این صحبت‌ها واکنش معاون رسانه‌ای عارف را در پی داشت و خامسیان در فضای مجازی این ادعای خبرنگاران را تکذیب کرد. 

مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی خبر داده که بر اساس مصوبه هیئت عامل بانک مرکزی از فردا ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده‌های قانونی بانک‌ها به مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری امسال تخصیص داده می‌شود. 

صحابی اعلام کرده که از ابتدای سال تا ۱۰ شهریور ماه، حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و حدود ۲۱۳ هزار نفر تسهیلات ازدواج و ۲۱۰ هزار نفر هم تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند.

دیوان محاسبات اعلام کرده که ۹ دستگاه اجرایی در سال ۱۴۰۲، حقوق کارکنان خود را بیش از ۲۰ درصد ضریب سالانه افزایش دادند. 

طبق اعلام دیوان محاسبات، ایمیدرو، ایدرو، شرکت سهامی مدیریت طرح‌های صنعتی، شرکت گسترش صنایع بلوچ، بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات ایران، شرکت بازرگانی و خدمات صنعتی فولاد اهواز، شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران و سازمان بنادر و دریانوردی، ۹ دستگاهی هستند که حقوق کارکنان خود را بیش از مصوبه قانونی افزایش دادند. 

در گزارش دیوان اشاره شده که شهرداری تهران و صندوق بازنشستگی صنعت نفت هم مستنداتی درباره ضریب افزایش حقوق کارکنان خود ارائه ندادند. 

علی باقری که در دولت سیزدهم پس از امیرعبداللهیان، سرپرست وزارت امور خارجه شد، در حکمی توسط رهبری به عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی در آمد.  

ریاست شورای راهبردی روابط خارجی برعهده کمال خرازی است. 

مهرداد خسروی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت خبر داده که ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید در سامانه جامع تجارت است. 

او در نامه‌ای خطاب به دبیر انجمن خودروسازان، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور، دبیر انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان کشور، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و مدیران کل سازمان صمت ۳۱ استان و جنوب کرمان، این شرط را اعلام کرده است. 

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی خبر داده که تعیین نرخ گندم دو ماه تاخیر داشته اما فردا در جلسه‌ای قرار است که قیمت تعیین شود یا شاید به جلسات دیگه برسد. 

نوری قزلجه گفته که مطالبات گندمکارانی که محصول خود را تا پایان مرداد تحویل دادند تا قبل از  پایان شهریور پرداخت می‌شود. 

داد‌ه‌های گمرک نشان می‌دهد که در چهار ماهه نخست امسال میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور، بالغ بر ۴۷ میلیون و ۹۷۸ هزار تن به ارزش  ۱۷ میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۴.۰۵ درصدی در وزن و ۸.۱۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است. در این دوره زمانی، میزان واردات به کشور ۱۲ میلیون و ۵۹۲ هزار تن بوده که از نظر وزنی افزایشی ۵.۷۵ درصدی داشته است.  این میزان واردات باعث خروج ۱۹ میلیارد و ۹۴۹ میلیون دلار ارز از کشور شده که از نظر ارزشی رشدی ۱.۵۳ درصدی رو ثبت کرده است. 

بزرگترین واردکننده کالا به کشور در این ۴ ماه هم امارات متحده عربی بوده و بعد از امارات، چین قرار دارد.