در حین صحبت‌های محمدقسیم عثمانی تعدادی از نمایندگان نیز با صدای بلند و به نشانه مخالفت ۲ -۲ می‌گفتند و عثمانی در واکنش به این صحبت‌ها، کتاب آیین‌نامه داخلی مجلس رو روی میز کوبید.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که اعتبارنامه رئیس‌جمهور منتخب «مسعود پزشکیان» توسط اعضای شورای نگهبان امضا و به دفتر رهبری تقدیم شد.

سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره نقش حساب واحد خزانه در تامین منابع هدفمندسازی و کسری پیش آمده به دلیل عدم اتصال سه شرکت بزرگ دولتی به این حساب توضیح داد و گفت: در ۴ ماهه ابتدایی امسال حدود ۵۰ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است.

وزیر اطلاعات گفت: در عملیاتی حدود  ۲۰ نفر از افرادی که معمولا از افراد و اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند، شناسایی و دستگیر شدند که دو نفر از آنها از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری بودند.

رئیس کل گمرک اعلام کرد: تجارت با کشورهای همسایه در چهار ماهه نخست سال جاری با ۶ درصد افزایش به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: تا پایان هفته جاری فرایند نهایی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی انجام می‌شود.

با ادامه افزایش دمای هوا، امروز مصرف برق رکورد تاریخی زد و به ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات رسید. توانیر اعلام کرد که تاکنون ۲۹ میلیون پیامک هشدار اخطار و قطع برق برای مشترکان پرمصرف ارسال شده است.

امروز آخرین جلسه هیات دولت برگزار شد، بیشتر وقت جلسه آخر هیات دولت سیزدهم حول ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای اعضا گذشت. جلسه آخر دولت سیزدهم، حاشیه‌ متفاوتی نیز داشت، سرپرست ریاست جمهوری و وزیر صمت، خودروی ری‌را محصول جدید ایران خودرو را تست کردند. 

دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: فردا پنجشنبه ۴ مرداد بانک‌ها تعطیل هستند و خدمات‌رسانی توسط شعب کشیک انجام می‌شوند. به گفته علیرضا قیطاسی، ساعت کاری بانک‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه نیز تا ساعت ۱۱ خواهد بود.

با ابلاغ معاون اول ریاست جمهوری، جواد اوجی وزیر نفت و عباس علی آبادی وزیر صمت به عنوان وزیران عضو مجمع عمومی بانک مرکزی انتخاب و معرفی شدند.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است در حالی که از پنج ماه گذشته تخصیص ارز مرتبط با ثبت سفارش‌های اسفند ۱۴۰۲ در حالت تعلیق بوده، به تازگی ثبت سفارش‌های جدید واردات تلفن همراه نیز متوقف شده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: قانون ملاک کار است و با تغییر دولت‌ها خللی در اجرای طرح نور به وجود نمی‌آید.

نمایندگان مجلس با ۲۱۱ رای «احمدرضا دستغیب» را به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند، دستغیب در ۲ سال گذشته و در مجلس یازدهم ریاست دیوان محاسبات را به عهده داشته است.

فردا پنج‌شنبه ۴ مردادماه، ادارات و دستگاه‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، استان مرکزی و اصفهان تعطیل شدند. ادارات و دستگاه‌ها در آذربایجان‌شرقی دورکار هستند، ساعت کاری ادارات در استان‌های کردستان و البرز فردا کاهش داشته است.