در ۲۴ ساعت گذشته خبری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی درباره موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ منتشر شده بود که ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آن را تکذیب کرد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته اصلا چنین طرحی در این کمیسیون مطرح نشده و در دستورکار نیست.

رضایی به سه هفته تعطیلات مجلس بعد از رای اعتماد به وزرا اشاره کرده و ادامه داده، کمیسیون امنیت ملی مجلس در این مدت جلسه‌ای نداشته است. 

غلامرضا رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت خبر داده که از روز شنبه ۱۷ شهریور، ثبت‌نام از متقاضیان تشرف به عمره مفرده آغاز می‌شود که میانگین هزینه این سفر حدود ۴۵ میلون تومان است. 

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با تکذیب تغییر مبلغ یارانه نقدی، اعلام کرده که مبلغ یارانه دهک‌های یک تا ۳ به ازای هر فرد خانوار ۴۰۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های ۴ تا ۹ به ازای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان باقی خواهد ماند. 

جعفر حسینی بازرس کل امور بانک‌ و بیمه سازمان بازرسی کل کشور، در نامه‌ای خطاب به شبکه بانکی اعلام کرده که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به موجب ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و همچنین چندین بخشنامه بانک مرکزی، مکلف به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و ودیعه، خرید یا ساخت مسکن شده‌اند.

این سازمان اعلام کرده که اغلب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در ۵ ماهه اول امسال در پرداخت این تسهیلات عملکرد قابل قبولی نداشتند و سهمیه ابلاغی توسط بانک مرکزی را رعایت نکردند و شبکه بانکی صرفاً به ۳۶ درصد متقاضیان معرفی شده از سوی بانک مرکزی تسهیلات پرداخت کرده است. 

محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک ایران از صادرات ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری نفت‌خام و کوره در پنج ماهه سال جاری خبر داده است. 

براساس اعلام رضوانی فر، صادرات غیرنفتی کشور در ۵ ماهه نخست امسال با افزایش ۱۰ درصدی به رقم ۲۱.۹ میلیارد دلار رسیده و میزان وزنی صادرات غیرنفتی ۶۰.۵ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است. 

علیرضا نوراللهی، مدیرکل مالیات شرق تهران خبر داده که یک شخص در سنوات گذشته ۱۱۱ شرکت صوری به نام خودش ثبت کرده که اصل بدهی مالیاتی او به ۹۰ هزار میلیارد تومن رسیده بود.

این مسئول مالیاتی اعلام کرده که در حال حاضر پرونده این فرد در دادگاه کرج در حال رسیدگی است و او در بازداشت به سر می‌برد. 

رمضان رحیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داده که براساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۷۶ هزار معلم روبرو خواهیم بود.

رحیمی گفته که قرار است بخشی از کمبود معلم با استفاده از نیروهای خرید خدمات جبران شود. 

به تازگی وزیر آموزش و پرورش خبر داده بود که بخشنامه‌ای که باعث بازنشسته شدن معلمان می‌شد لغو شده و بر همین اساس، نزدیک ۳۰ هزار معلم بازنشسته برای استمرار خدمت ثبت نام کرده‌اند. 

«طرح اصلاح قانون مربوط به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران» اخیراً و در یکی از جلسات علنی مجلس اعلام وصول شده  است. 

طبق این طرح، مجوز اقامت اتباع بیگانه باید به نحوی صادر شود که جمعیت آنها در کشور سالانه ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.  

یک ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون، وزارت کشور باید نسبت به برخورد قانونی با تمام اتباع غیرمجاز ساکن در ایران و طرد آنها به کشور متبوع خود اقدام کند. 

هنوز این متن تو صحن مجلس بررسی نشده و امکان تغییر مفاد آن وجود دارد، از سوی دیگر در صورتی این طرح لازم الاجراست که در صحن مجلس به تصویب برسد و شورای نگهبان هم آن را تایید کند. 

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده که از محل رانت فاصله نرخ ارز ترجیحی و بازار آزاد، سالانه ۴۰۰ همت سود به جیب دلالان و نه تولیدکننده، صادرکننده یا مردم می‌رود که باید به سمت یکسان‌سازی نرخ‌ ارز بریم.

عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران به ایسنا گفته که اخیرا به وزیر جدید ارتباطات اطلاع دادیم که در شش ماهه دوم سال گذشته در حدود ۹۰۰ میلیون دلار به‌صورت غیررسمی، آیفون وارد کشور شده و ارز آن هم به صورت غیر رسمی خارج شده است. 

اسدی گفته که در مجموع برای آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ از حدود شهریور سال ۱۴۰۲، در حدود ۹۰۰ میلیون دلار ارز خارج شده که این عدد با معرفی آیفون ۱۶ تا پایان سال قطعاً به بیش از  ۱.۳ تا ۱.۴ میلیارد دلار می‌رسد.