رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شبکه اجتماعی ایکس درباره این دیدار نوشته که برقراری مجدد تماس با عباس عراقچی، وزیر امورخارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل پیش از سفر آتی من به تهران مهم بود.

همچنین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم خبر داده که احتمالاً با عباس عراقچی در حاشیه مجمع‌عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار می‌کند. 

بورل تاکید کرده که باتوجه به روی کار آمدن دولت جدید در ایران باید خطوط ارتباطی با تهران را باز نگه داریم.

امروز عباس عراقچی دیدارهای زیاد با مقامات ارشد کشورها و همتایان خود از جمله وزیران امورخارجه ایتالیا، ژاپن، عربستان، ازبکستان، مکزیک، کویت، بلغارستان، بحرین، کوبا و لبنان داشته است.

رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به آمریکا با روسای جمهور ترکیه و تاجیکستان، رئیس شورای اروپا و دبیر کل سازمان ملل دیدار کرد.

مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که در دیدار با دبیرکل سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از گسترش درگیری در کل خاورمیانه ابراز کرده است. 

رئیس جمهور نوشته که در این دیدار اعلام کرده جهان اسلام اجازه نمی‌دهد لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

پزشکیان همچنین امروز با نمایندگان ادیان الهی و مدیران رسانه‌های آمریکایی دیدار داشته است.

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی خبر داده که در حادثه انفجار در معدن طبس تاکنون ۴۹ نفر جانشان را از دست دادند و افرادی که در معدن گرفتار و محبوس هستند جزو فوت‌شدگان محسوب می‌شوند. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته، در صورت توافق با مجلس و رسیدن به جمع‌بندی مشترک، لایحه بودجه سال آینده به صورت دوسالانه ارائه می‌شود که بودجه سال نخست برای تصویب و بودجه سال دوم برای اطلاع است. 

حمید پورمحمدی درباره ناترازی‌ها در بودجه امسال هم گفته، در حال مذاکره با قانونگذار هستیم تا به یک تراز مناسب برسیم و آن را پایه بودجه‌ریزی سال‌ آینده قرار دهیم.

رئیس ‌کل گمرک خبر داده که از ابتدای سال تا پایان شهریور، ۲۲ هزار و ۲۶۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات ترخیص قطعی و وارد کشور شده است.

به گفته رضوانی فر، ارزش این واردات ۴۳۸ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار بوده است. 

پیش از این رئیس کل بانک مرکزی از اختصاص یک میلیارد دلار برای واردات خودرو خبر داده و گفته بود این سیاست تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند. 

 رییس کل گمرک ایران از واردات ۴۲.۸ تن شمش طلا در ۶ ماهه اول امسال خبر داده و گفته ارزش طلای وارد شده ۲.۵ میلیارد دلار است.  

در مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ تن شمش طلا به ارزش ۴۶۶ میلیون دلار وارد کشور شده بود که این رقم امسال با افزایشی ۵ برابری به ۴۲.۸ تن رسیده است. 

طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از پرداخت بخشی از مطالبات پرستاری تا پایان هفته به دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داده و گفته، این روند تا زمانیکه پرداخت‌ها به روز شود ادامه دارد.  

موهبتی تاکید کرده که این منابع فقط باید برای پرداخت‌های پرستاران هزینه شود.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود در دولت چهاردهم گفته طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر بتوان تحریم‌ها را رفع کرد نباید یک ساعت را هم از دست داد. 

مهاجرانی با استناد به گفته‌های وزیر خارجه گفته اقداماتی برای شروع گفت‌وگوها انجام می‌شود و باید دو طرف برای این موضوع اقدام لازم راداشته باشند.

سخنگوی دولت درباره مشکل تامین ارز برای دارو گفته، دولت بخش زیادی از منابع طرح دارویار را به بودجه عمومی منتقل کرد تا این مشکل حل شود.

مهاجرانی همچنین درباره آخرین وضعیت پیوستن ایران به دو کنوانسیون «پالرمو» و «CFT» صراحتا از برنامه دولت چهاردهم برای حل و فصل روابط ایران و FATF و پیگیری‌ها در مجمع تشخیص سخن گفت. 

موضوعی که به نظر شروعی برای شکستن قفل ۵ ساله رابطه ایران با گروه ویژه اقدام مالی است که اقدامات تقابلی قابل توجهی علیه ایران فعال کرده بود.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران با توجه به کاهش شدید تولید بنزین سوپر در کشور از توزیع این نوع بنزین در این هفته خبر داده است. 

او گفته که در شش ماه گذشته بنزین سوپر به صورت حداقلی در تهران عرضه شده و فعلا این عرضه پایدار نیست. 

ایالات متحده، امارات را به عنوان شریک دفاعی اصلی خود در خاورمیانه معرفی کرده تا این کشور واجد شرایط خرید تسلیحات و فناوری پیشرفته‌‌تر آمریکایی شود.

این بیانیه پس از آن اعلام شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در کاخ سفید دیدار کرد، امارات بعد از هند به این عنوان دست پیدا کرده است.