مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، سه‌شنبه شب به وقت محلی در دیدار «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه از اعلام آمادگی ایران برای گفت‌وگو درباره حل مسئله هسته‌ای خبر داده و گفته، هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبودیم و نخواهیم بود. 

پزشکیان در این گفت‌وگو، بر تقویت بنیه دفاعی و توان بازدارندگی به شکل متعارف تاکید کرده است.  

رئیس جمهور همچنین امروز چهارشنبه به وقت محلی با «شیخ صباح خالد الصباح» ولیعهد کویت دیدار کرده و طرفین درباره موضوعات مختلف دوجانبه، مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه سوم مهر ۱۴۰۳ در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تاکید کرده که از این به بعد جز بر اساس ضوابط، حتی یک نفر هم دولت استخدام نکند. 

عارف با بیان اینکه نیازمند اصلاحات ساختاری هستیم، گفته که تعدیل نیرو در برنامه هفتم ۱۵ درصد آمده اما امروز ۲۵۰۰ تا ۳ هزار نفر در نهاد ریاست جمهوری نیروی مازاد داریم.

عباس عراقچی وزیر امور خارجه از گفت‌وگوی خود با جوزف بورل خبر داده است.

عراقچی دیدار با نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی را سودمند توصیف کرده و گفته که درباره مذاکرات هسته‌ای، وضعیت خطرناک موجود در منطقه خاورمیانه و منازعه اوکراین بحث و تبادل نظر شده است.  

عراقچی همین طور با وزیر خارجه سوئیس در نیویورک دیدار و گفت‌‌وگو کرده است.

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از افزایش آمار متوفیان حادثه معدن زغال‌سنگ طبس به ۵۰ نفر خبر داده، در مجموع ۲۹ نفر در بلوک B و ۲۰ نفر در بلوک C و یک نفر در بیمارستان درگذشتند.

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستمزد بین ۱۴ تا ۲۸ میلیونی معدنکاران از پیشنهاد افزایش حقوق این قشر خبر داده و گفته این موضوع باید در شورای عالی کار بررسی و تعیین شود.

نماینده‌های مجلس امروز با ۱۲۹ رأی مخالف، استعفای عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه را قبول نکردند.

حسین زاده پس از انتصاب به سمت معاونت امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در تاریخ ۵ شهریور درخواست استعفا از نمایندگی مجلس را داد که با آن مخالفت شد.

 پیش از این، دو تن از وزرای دولت چهاردهم از نمایندگان مجلس فعلی انتخاب شده بودن که با استعفای آنها موافقت شده بود.

وزرای خارجه جی ۷ طی بیانیه‌ای خواستار همکاری ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه شدند. این کشورها مدعی شدند که ایران در صورت عدم همکاری باید منتظر واکنش اعضای گروه هفت از جمله اعمال تحریم‌های سنگین‌تر باشد. 

در حاشیه نشست سالانه بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا در شهر سمرقند، وزیران اقتصاد ایران و مصر با یکدیگر دیدار کردند.

عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در این باره گفته، دو کشور بزرگ ایران و مصر زمینه‌های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی دارند.

همتی همچنین با وزیر دارایی چین در حاشیه این نشست دیدار کرد، وزرای اقتصاد ایران و چین علاوه بر موضوعات مربوط به همکاری‌های دو کشور در این بانک، مهم‌ترین مسائل مربوط به روابط دوجانبه به ویژه پیگیری نتایج توافقات انجام شده قبلی را مورد بحث و گفتگو قرار دادند. 

قرار است که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هم در آینده نزدیک برگزار شود.

یک زن دیگر معاون وزیر شد. صدیقه خزایی از سوی وزیر نفت به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت منصوب شد.

همچنین رئیس سازمان ادارای و استخدامی در اولین روز کاری، ۶ حکم صادر کرد و تیم مدیریتی این سازمان را تغییر داد. 

فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی نیز با صدور حکمی، «حسین پورفرزانه» را به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری منصوب کرد. 

پورفرزانه از خبرگان صنعت هوایی کشور است که نزدیک به سه دهه از زندگی خود را صرف فعالیت حرفه‌ای در حوزه سامانه‌های قوای محرکه کرده است.