پس از تایید شهادت سید حسن نصرالله، مقامات ایران در پیام‌های جداگانه نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. در این فهرست نام مسعود پزشکیان، غلامحسین محسنی اژه ای و محمدباقر قالیباف سران سه قوه ایران، حسن روحانی و سیدمحمد خاتمی روسای جمهور پیشین ایران، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس و سیدحسن خمینی وجود دارد. 

سرلشکر حسین سلامی، اسماعیل کوثری، محمدرضا فرزین، محمدجواد ظریف، محسن رضایی، اسحاق جهانگیری، محمد مخبر و عباس عراقچی از دیگر چهره‌هایی هستند که نسبت به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان واکنش نشان دادند.

میشل عون، رئیس‌جمهور پیشین لبنان در واکنش به این اتفاق گفته، لبنان یک رهبر برجسته و صادق را از دست داد، کسی که مقاومت ملی را در مسیرهای پیروزی و آزادسازی هدایت کرد، او به وعده‌ها و مردمش وفادار ماند.

سعد الحریری نخست‌وزیر اسبق لبنان هم به این ترور واکنش نشان داده و آن را اقدامی بزدلانه خوانده که به طور کامل محکوم است و لبنان و منطقه را وارد مرحله جدیدی از خشونت کرده است.

همچنین از عراق، آیت الله سیستانی شهادت سید حسن نصرالله را مصیبت بزرگ خواند و نصرالله را الگوی رهبری‌ای دانسته که در دهه‌های اخیر، کمتر نظیر آن دیده شده است. 

از طرف دیگر در پی شهادت رهبر حزب الله، دولت‌های لبنان، سوریه، عراق و یمن ۳ روز عزای عمومی اعلام کردند. 

این در حالی است که تا این لحظه سایر کشورهای عربی نسبت به این فاجعه سکوت کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه هم به ترور سید حسن نصرالله واکنش داشته و گفته، هیچ وجدانی نمی‌تواند چنین قتل‌عامی را بپذیرد و توجیه کند. او تاکید کرده که جهان اسلام باید موضع مصمم تری در برابر این حملات اتخاذ کند. به گفته اردوغان، اسرائیل بی‌پرواتر شده چون قدرت‌های حامی قتل‌عام، از آن پشتیبانی تسلیحاتی می‌کنند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به ترور سید حسن نصرالله، موضع عجیبی داشته و این جنایت را اقدامی در جهت عدالت توصیف کرده است. 

 او به وزیر دفاع خود دستور داده تا موضع دفاعی نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه تقویت شود. 

از میان غربی‌ها، دولت‌های اروپایی تا این لحظه واکنش رسمی نشان ندادند. اما ژان لوک ملانشن، سیاست‌مدار چپ فرانسه در توئیتی تاکید کرده که ترور سید حسن نصرالله، قدم گذاشتن در مسیر حمله به لبنان و جنگ تمام‌عیار است. به گفته او، این اقدام خطری بزرگ برای منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم شهادت دبیرکل حزب الله را نگران کننده خواند و تاکید کرده که استفاده اسرائیل از فناوری به عنوان یک سلاح مرگبار در لبنان باید مورد تحقیق قرار بگیرد. 

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در واکنش به ترور نصرالله، خطاب به اعضای مجمع عمومی سازمان ملل گفته، نباید برای دستیابی به آتش‌بس تاخیر کرد چرا که اسرائیل حمله به غزه و لبنان را ادامه خواهد داد. 

با وجود خبرهای ضد و نقیض درباره سلامت دبیر شورای اجرایی حزب‌الله، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از سه مقام ارشد اسرائیل گزارش داده هاشم صفی الدین در زمان حمله اسرائیل به ضاحیه، در نشست فرماندهان حزب‌الله حضور نداشته است. 

«سرگئی لاوروف»، «سیدعباس عراقچی» و «هاکان فیدان» در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیداری سه جانبه داشتند که در آن تحولات سوریه و پیوند آن با وضعیت خاورمیانه مهمترین محور گفتگوها بود.

عبدالامیر رَبیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برنامه تجارت ترجیحی بین ایران و عمان در آینده، خبر داده که طبق آمارها، صادرات ایران به عمان در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد کرده است. 

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی از افزایش شیب مهاجرت پزشکان خبر داده و تاکید کرده که برای کاهش مهاجرت پزشکان، تعرفه‌های پزشکی باید واقعی و اصلاح شود.