به گزارش اکوایران، حمله غافلگیرانه‌ای که حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ صورت داد، معادلات را در منطقه خاورمیانه عوض کرد. به دنبال این حمله، حملات تلافی‌جویانه از طرف اسرائیل آغاز شد.

به‌رغم مخالفت‌هایی که از طرف بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد، اسرائیل حملاتی را در غزه ترتیب داده و هدفِ حذف کامل حماس را دنبال می‌کند.

در این مدت، بسیاری از کودکان و شهروندان فلسطینی در غزه جان خود را در بمباران‌های اسرائیل از دست داده‌اند. حزب‌الله در این مدت، از طریق حمله به شمال اسرائیل، تلاش می‌کرد نسبت به این اقدام اسرائیل واکنش نشان دهد.

به این ترتیب طی حدودا یک سال اخیر، شاهد تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان بود و ساکنان شمال اسرائیل و جنوب لبنان، آرامش نداشتند.

چندی پیش، انفجار دستگاه‌های پیجری که اعضای حزب‌الله لبنان برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کردند، باعث شد تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان تشدید شود.

در روز جمعه ششم مهر، رسانه‌ها خبر دادند که مخفی‌گاه سید حسن نصرالله در بیروت هدف قرار گرفته است. به دنبال این حمله، حزب‌الله به صورت رسمی شهادت سید حسن نصرالله را اعلام کرد.

حالا در فقدان نصرالله، پرسش این است که چه کسی جانشین او خواهد بود و رهبریِ گروه حزب‌الله را بر عهده خواهد گرفت؟ یکی از گزینه‌های محتمل، سید هاشم صفی‌الدین است. در ویدیوی بالا به جزئیاتی درباره این چهره پرداخته شده است.