در نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور، وزیر اقتصاد بر برداشتن فشار از مشاغل خرد و حقوق بگیران تاکید کرده و گفته حقوق حقوق‌بگیران هنگفت نیست؛ بنابراین نباید از آنها مالیات گرفت؛ انرژی را باید برای کسانی که در سطح کلان هستند، گذاشت تا دریافت مالیات جبران شود. 

وزیر اقتصاد امروز از ادامه کار محمدهادی سبحانیان در سازمان امور مالیاتی خبر داد. سبحانیان از دانشجوهای همتی بوده و وزیر اقتصاد در حمایت از سبحانیان گفته انتخاب افراد براساس شایستگی‌ است و به سبحانیان گفته‌ام که بماند و کار را ادامه دهد. 

رئیس سازمان امور مالیاتی گفته سال گذشته بیش از ۵۵ درصد از هزینه‌های جاری کشور از طریق درآمد‌های مالیاتی تامین شده. 

امروز همچنین رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی هم خبر مالیاتی دیگری داده و از وصول بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از محل کتمان درآمدها و جرائم در نیمه نخست امسال خبر داده است. 

مسعود پزشکیان در جلسه امروز هیات دولت، اعلام کرد که عملیات شب گذشته نیروهای مسلح ایران، ثابت کرد، گنبد آهنین ادعایی اسرائیلی‌ها از شیشه شکننده‌تر است و اگر این رژیم بخواد خطایی مرتکب شود، پاسخی به مراتب کوبنده‌تر دریافت می‌کند. 

اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم با حضور روسای قوا و سایر اعضای حقوقی و حقیقی این شورا و با ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد. در این جلسه رییس دولت چهاردهم به موضوع فروش فیلترشکن‌ها توسط عده‌ای سودجو پرداخت و دستور داد تا این مساله حتما به شکل دقیق و جدی مورد بررسی قرار بگیرد. 

امروز در حاشیه نشست هیات دولت وزیر نفت اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین روی میز دولت نیست. 

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده تولید مواد غذایی و تامین امنیت غذایی در وضعیت مطلوبی قرار داره و حتی ذخایر استراتژیک کشور هم بیش از آن چیزی است که در قوانین مدنظر بوده. 

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفته درخواست بررسی مجدد FATF به مجمع تشخیص مصلحت ارسال می‌شود. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داده که برای حفظ ایمنی پروازها و شرایط منطقه، تمام پروازها در سراسر کشور تا ساعت پنج صبح فردا پنجشنبه ۱۲ مهرماه باطل شده. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از مذاکره این شرکت با وزارت صمت برای واردات خودرو خبر داد و گفته با توجه به تامین ارز این خودروها، واردات خودرو توسط ایران‌خودرو حتمی است. 

اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا در اطلاعیه‌ای به واحدهای طلافروشی اعلام کرده که واحد صنفی هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر مسکوکات و طلای آب شده به خصوص در مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومن، ملزم به احراز هویت خریدار، رؤیت اصل و بایگانی تصویر کارت ملی به مدت حداقل ۵ سال است. 

مقامات اسرائیلی به آکسیوس گفتن که اسرائیل در چند روز آینده به حمله موشکی گسترده ایران، پاسخ قابل توجهی می‌دهد و می‌تواند تاسیسات نفتی در داخل ایران و سایت‌های دیگر استراتژیک را هدف قرار بدهد.